Цитатите са в курсив.
Какво може да иска човек от нацистка държава?
В тази "нацистка държава" гражданските свободи се отстояват и при най-малката заплаха откъм институциите - не знам в нацистка държава да са възможни стачки, да се правят масови протести срещу убийството на имигрант или младеж от страна на полицай и министри да са принудени да подават оставка под натиска на общественото мнение.
да позволи на всички етнически групи (включително българи и "македонци") да развиват своята култура и да учат своя роден език, да позволи да се възстановят българските културно исторически паметници и българските гробища,
Всичко това не е забранено от страна на държавата, но специално за езика хората предпочитат да изучат децата си на гръцки. В Атина има самоорганизирано българско училище и българска църква. Щом може там - може и в Солун и в Лерин. Но изглежда тамошните не им хрумва да направят нещо. Лесно е да се оправдаваш с евентуалните действия на полиция и пр. Като гледам грамотността в България, включително сред част от пишещите тук, имам чувството, че и в България българският не е позволен. Не мога да кажа нищо за историческите паметници и гробища, но може би пак зависят от местните, защото гръцкият данъкоплатец не би бил във възторг от такова харчене на парите му.
да позволи в населните с българи селища да има надписи и табели с оригиналнирте им български наименования на български език,
Тук предполагам, че се шегуваш. Ако България изисква това, трябва да е готова да върне и гръцките имена на Пловдив, Асеновград, Царево, Поморие...
В разговори с преподаватели отуниверситетите във Воден и Лерин, те са ми се представяли "от Едеса, Воден" и "от Флорина, Лерин" и бяха гърци - за тях не е проблем да го кажат, т.е. така или иначе са в употреба и двете имена и зависи на какъв език говориш, за да кажеш едното или другото (същото е и с нашите турци - когато говорят на турски казват турското название на селището, а на български - българското).
да върне имотите на всички политически емигранти,
За това има международни документи и политическите емигранти (нека назовем нещата и с истинските им имена - комунисти) са обезвъзмездени от приемащата страна. В началото на 80-те са амнистирани от гръцкото правителство, без доказаните убийци (в това не съм сигурен, може и те да са опростени). Но дори и тези, които се връщат в Гърция, напускайки приемащите соц. страни, използват да емигрират на Запад, така че са направили своя избор.
да върне имотите и църквите на Българската Църква
С признаването на БПЦ през 1945 г. (до тогава е схизматична - в не по-добро положение от днешната МПЦ, в смисъл - непризната от никоя друга православна църква) се признава фактическото състояние към тази дата, а не с обратно действие. Заграбените (от наша гл. т.) имоти, за гръцката гл. т. си е отвоюване от ръцете на еретиците. Наясно съм, че църквата е общността и имотите са си били български, но тези наши предци са били изправени пред труден избор - да останат при имотите си и да приемат да са гърци, или да ги оставят, за да бъдат българи. Да се връщаме към тези избори извън историческите изследвания, означава да сме готови да връщаме лентата на миналото до дядо Адам.
, и да спре да фалшифицира историята. Гръцката официална историография е толкова фалшива колкото и фиромската.
Всяка официална историография (това, което се учи в училище) е донякъде фалшива и българската не прави изключение. Но университетските историци навсякъде са историци. По-добре ми дай пример за фалшификация. Тогава и ще ти отговоря.
Те имат и подобна идеология: хората които говорят български според тая идеология не са българи а "българофонни гърци" които в миналото не са знаели че са гърци но сега вече са научили "истината"...
Това е вярно, но всяка национална концепция си е различна. Българската се гради на произхода, но това не е единствената логика. Ако утре се налага да се изправиш срещу хора, които смяташ, че са българи, а те са готови да умрат, за да не бъдат, няма да ти чуят аргумента за произхода. И Хитлер си е мислил, че елзасците са немци, след като говорят немски, но хората са си умирали като французи. Гръцката концепция отдавна се е градяла на споделянето на гръцка култура като основен белег, без значение от произхода (при формирането на гръцката нация в Егея, основен фактор е била лоялноста към Патриаршията, например) .
|