|
Тема |
Re: Бех во мацедониа. [re: DragoooN] |
|
Автор |
ludo-mlado (оптимист) |
|
Публикувано | 30.11.07 21:24 |
|
|
Е-е-е-е арно!
Щом така убаво питаш. Требва и уба-а-а-а-ав оДговор.
Както казах в Охрид ходих на нещо като обучение и обучаващите бяха взели твърде присърце тая работа.
Та не мога да се похваля, че много много съм ходил и обиколил, щото всичко на всичко за четири часа бях на разходка в Охрид.
Бяхме настанени в хотел на около 7-8 км. от града и това не позволяваше много - много щъкане. НО!
Като човек зажаднял за мацедониа още като влязохме през Деве баир и на мен очите ми "на четири".
Ако можех и "на осем" щях да ги пусна.
Всичко, което видях го изпивах. Гледах всяко камъче, всеки жест и мимика.
Маршрута ни пресече цяла мацедониа от североизток ( Деве баир), та до югозапад (Охрид), но за съжаление спирахме само на бензиностанции и крайпътни "капанчета". Макар и оскъдни наблюденията ми отразяват реалността и малка част от живота на мацедоните.
На очи още при влизането ми направи силно впечатление, че в почти всеки двор в мацедониа се виждаше зеле и царевица. За разлика от това в Кюстендилско почти не видях засадени есенни култури. От това си правя следния извод: мацедонското население е бедно и все ще свързано със земята - високата безработица принуждава хората да си докарват нещо от собствения си агро-труд. Същевременно кюстендилските села през които минахме бяха някак по-европейски - в тях нямаше селскостопански произведения, а бяха оформени градинки - тук - таме паркирана някоя западна кола. А в мацедония? - всяка втора кола която видях беше застава - остаряла, с изгнили ламарини, нещастна и явно принудително паркирана в двора на къщата, поради липса на активна възможност да бъде управлявана. Въобще докато пътувахме през мацедониа видях изключително малък трафик - и то в работни дни. Това ме очуди, защото аз съм шофьор и пътувам често в България и мога да кажа, че сравнено с у нас - в мацедониа трафика е като в някое село. Като говорим за автопарк - половината от западните коли които видях не бяха с мацедонска регистрациа, а с чужда и поне половината от тая половина бяха с българска регистрация. Толкова за колите. Видях много често в някои от дворовете малки тракторчета - доста опростени и повечето от тях амортизирани, както разбрах май в Прилеп си имали собствен завод за трактори, но са малки. Техниката, която видях, автобуси, камиони и др. бяха изключително стари и видимо амортизирани.
Всичко казано дотук говори за едно икономическо изоставане, от което ние в България избягахме още някъде около 1997 - 1998 г.
Направи ми силно и добро впечатление архитектурата на средната мацедонска къща. Тя явно е строена с фантазия при по-добри от сегашните икономически условия. Много от къщите бяха разчупени, с покриви на няколко нива и с различни скатове - по форма и брой. Тука определено мацедоните ни бият, защото типичната българска провинциална къща има по-скоро форма на паве и четирискатен, симетричен покрив.
Следва ...
|
| |
|
|
|