|
Мадона в страната на Човека тестис
КАЛИН РУМЕНОВ
Страната на Красимир Аврамов не може да има и скромно мнение за фалшиво пеещата Мадона. Не защото е забранено, а защото е нелепо. Както да закусваш цял живот милинки с боза и да коментираш гурме кухнята. Това е конфликт между различни масови култури. Едната е построена върху усещането за секс. А другата – върху усещането за неясна полова система. Страна, в която тестисът се използва за малтретиране на звук – може да има претенции единствено, че Веселин Маринов се поти прекалено в НДК. И пръска публиката от първите редове.
искат да цензурират световния pop, за да се чуе техният поп. Общата ни концертна култура стига дотам, че да се държим с Мадона като жури на „Мюзик айдъл”. Не е важно как пее тази жена. А че в куфарите си донесе истинския шоу бизнес. В него няма предплатени sms-и, кръчмарска порнография, подарени карамфили след последния плейбек и самоцелна педерастия. Няма също безплатна предизборна музика на площада и юбилеи като „30 години на сцена”. От които последните 25 са били без нова песен. Истинският шоу бизнес ни беше на гости, а ние му казахме, че пее зле. Въпреки че отдавна сме забравили как се стига до звукозаписното студио и какво се прави там. Държахме се подозрително и свински като шопско село. В което случайно е попаднал човек с бели градски дрехи.
В страната на гласовете, извличани от дълбините на скопения тестис, критерият за оценка продължава да бъде неясното понятие „талант”. А маркетингът продължава да е мръсна колкото същия тестис дума. Ако Мадона беше разговаряла с bg медии, те вероятно щяха да я попитат какво мисли за подмятанията, че пее фалшиво и е вече стара. И да очакват отговор – говорят така, защото ми завиждат. Но Мадона няма нужда от телевизионно турне за лигави интервюта. Защото концертът й беше много предварително продаден. И заедно с последния билет беше приключила възможността за сутрешен разговор около измеренията на таланта. С последния продаден билет започва пропастта между фалшивото и фалша. Между истинския бизнес, където може да объркаш няколко песни пред пълен стадион.
И пародията му, в която постоянно напомняш за милионите си верни фенове. Чийто брой странно не съответства на приходите ти от албуми и билети. А точно те са реалното счетоводство на успеха. И заради тях Мадона е истинска звезда, която може да си позволи дори да пее фалшиво. А ние не можем да си позволим и мрънкащото мнение, че я докачахме остаряла. Който го има – нека покаже касовите си бележки за лицензирана музика. Заради тяхната нищожност доскоро беше безсмислено да се пее в България, тъй като турнета подгряваха печалбите от албуми. Интернет пиратството обаче преобърна пазара, превръщайки концертите в по-доходоносното перо. Тази промяна доведе тук Мадона, а не потребителската ни еволюция. Но ако продължавате да настоявате за правилно пеене – купете си билет за Петя Буюклиева или Георги Христов.
Нямаме филми, които произвеждат печалба. Когато Мадона разработва образа на модерния секс – в bg филмите хората си говорят на „другарко” и „другарю”, опитвайки се да се изчукат. Вече се чукат, без да си говорят, което въобще не е нормален преход. Нямаме дори голяма телевизия със собствени комерсиални формати. Имаме само липса на тестиси, които са едновременно символ на импотентната ни масова култура и нейния най-оригинален номер. От тях може да се извлече отчайващ звук и също толкова отчайваща печалба.
ползвам тази статия като отговор на "защо злата Мадона не говори с милите ни журналисти". а те сега са бясни, че не са уважени и плюят ли плюят. нищо, бойко борисов ще ги уважи. той не пропуска интервю. Редактирано от ДeбeлorъзHинджa на 03.09.09 19:17.
|