|
Тема |
Бай Ганьо - образът на българското масонство |
|
Автор |
Heoбoгoмил (андролог) |
|
Публикувано | 24.03.12 11:49 |
|
|
По времето на Алеко предимно българските масони пътуват по Европа и света. Налагало се е, тъй като все още в България ложите нямат изградени храмове, структури и бизнес.
Като вещ публицист, Алеко има достъп до масонските среди. Още повече - дружеството "Славянска Беседа" си е от масонски тип.
В чии ръце биха могли да бъдат производството и търговията на розово масло, капиталецът? Кои биха могли да поддържат добри връзки с френските братя, за реализацията на стоката? Имаме и розенкройцерски легенди.
Смятам, че по Алеково време този отрасъл все още си е бил зависим от Цариград, като бавно е усвояван от славянобеседующите зидари. Ганьо Сомов е пратен в странство от Цариграда, на Чикагското изложение, където за пръв път прави впечатление на Алеко.
Щастливеца отбелязва непознаването на етикецията у българските зидари, изостаналостта в обноските и маниерите, дори от обикновените чужденци. Описва контакти с българската диаспора и опити за такива с влиятелни чужденци. Присмех с масонството ни.
В България обаче нещата са опасни и до болка познати от наше време. Тук компанията е огромна, хищна и добре навързана. Колкото и да са весели и забавни на сбирките си, последствията са зловещи.
Да ме прощават госпожите и госпожиците по български език и литература!
Комунизмът също е дошъл от такива печални странствания и "величав" вътрешнодържавен инженеринг. Как маститата соц. критика ще отърве истината за Ганя?!
|
| |
|
|
|