|
Тема |
Re: форма vs съдържание на текст [re: DarkSide] |
|
Автор |
Лил () |
|
Публикувано | 10.03.08 19:33 |
|
|
Предварително правя уговорката, че не съм професионален литератор. Дори и чукча не съм.
Ето ти две обяснения щое е кохерентност и кохезия.
A text is coherent to the extent that it is intelligible,
that there are no aspects of the text that do not relate
to the message, and that there is no sense that things
are missing from the text. We may judge a text as
incoherent if these conditions are not met.
We have portrayed coherence as the establishment of
connections between things mentioned in a text,
actions mentioned in a text, and world knowledge
supporting interpretation. There is an extra ingredient
that has to be included, and that is selectivity in
processing. Not all parts of texts are equally important,
and a key aspect of coherence is being able to
sort out what is important from what is mere detail
(or even irrelevant). Coherence derives from not
merely being able to join up what is in a text and
relate it to knowledge, but to be able to selectively
attend to what is salient – the gist of a message.
Cohesion occurs ‘‘when the interpretation
of some element in the text is dependent
on that of another’’
А сега практически.
Жената беше на около тридесет години, синеока, дребна, с миловидно лице, няколкото и излишни килограми не личаха под коприненото и кимоно. Дрехата беше в преливащи светлосини цветове в тон със стилната аристократична мебелировка на къщата, проектирана от известен вътрешен дизайнер. Той беше личен познат на богатото семейство и често идваше в събота на градинските партита, на които присъстваше винаги добре подбрано общество. Средата, в която се движеше семейството, ...
Ето ти текст, в който няма текст, т.е. няма кохерентност, пълно е с неща, които не се отнасят към същността, и изреченията сякаш са просто налепени едно към друго без всякаква идея накъде върви текстът. Малко засилих нещата и ти промених текста, но да стане ясно за какво иде реч.
Редактирано от Лил на 10.03.08 19:35.
|
| |
|
|
|