Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 05:20 14.06.24 
Клубове / Техника / Автомобили / Лада Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Ъгъл на изпреварване на запалването. [re: Frysco]
Автор FryscoМодератор (невъзпитан)
Публикувано30.08.15 17:32  



Ще пиша само за тези неща, които са специфични за класиките, но колегите с други модели, трябва да знаят, че те важат и за тях.Освен това, ще наблегна на най-малко разпространените факти за запалването.
Ъгълът на изпреварване на запалването можем да настроим точно САМО И ЕДИНСТВЕНО, ако другият ъгъл-този на затворено състояние на чукчето е настроен в диапазона 52-58 градуса.Ако правите корекция на ъгъла на затворено състояние, ъгъла на изпреварване се променя.
За нашите коли, обаче е много важно и още едно нещо.Ние често страдаме от проблеми с веригата и точното центроване на двата вала-коляновия и разпределителния.Точен и оптимален ъгъл на изпреварване на запалването е постижим, ако двата вала са центровани точно.Казват, че всяка лада имала свой собствен ъгъл на изпреварване-не е вярно.Различава се ефекта от настройката именно заради проблема с веригата и точното центроване на валовете, но това е съвсем друга тема, която също ще гледам да развия.

Приемаме, че искаме да постигнем заводския ъгъл на запалване.За целта първо трябва да знаем, че това не е единична величина-тоест, това не значи "ъгълът е 7.5 градуса за класиките, при празен ход".Ъгълът е динамична величина и се изразява с графика-той расте с оборотите.Лесно може да вземем един стробоскоп, да го свържем, да го насочим към белезите и да повъртим делкото, докато се наместят където ги искаме.Само че, дали и на 3000 оборота са където ги искаме?А на 5000 оборота?

Затова в книжките са нарисувани едни графики-характеристика на запалването.И със сторобоскопа трябва да снемем характеристиката на запалване на нашата кола и да я сравним с тази в книгата.Това не е толкова трудно, единственото неудобство е че имаме прекалено малко белези на капака на клапаните.С помощта на един бял маркер може да ги увеличиме, като спазваме разстоянието, което е между белезите 0 и 10 градуса, рисуваме още един белег за 20 градуса и после още за 30 и 40.След това измерваме със стробоскопа ъгъла за 1000, 3000 и 5000 оборота.Правиме една графика като в книгата-по Х координатата са оборотите, по У е ъгълът и отбелязваме резултатите.След което пускаме и графичната линия между точките.
Най-често се оказва, че още на 3000 оборота ъгъла излита в небесата и е прекалено голям.Причината често е в пружинките, които се намират под палеца на делкото и отговарят за работата на центробежния му регулатор.Продават се и резервни, но ако си поиграете с едни клещи с тънки човки, можете да оберете луфтовете на пружинките и да видите отново резултата.Пружинките обикновенно са две различни-една по тънка и една по дебела.Тънката би трябвало да се разтегля до 3000 оборота, след което дебелата се разтегля до 6000.
Колко точно трябва да се манипулират пружинките за да се обере луфта, не мога да ви кажа, но ако ви се занимава-най добре се снабдете с комплект други пружинки и си играйте с тях до постигане на задоволителна графика.


Характеристики на центробежните регулатори на делка Р125 (а) и 30.3706-01 (б).Ос А-ъгъл на изпреварване на запалването, ос n-честота на коляновия вал.

По новите класики имат вакуумен коректор на запалването.Неговата работа е проста-той е свързан с карбуратора по такъв начин, че взима вакуум НАД дроселовата клапа.В момента в който вие настъпите педала, дросела се отваря и вакуума се увеличава.Тогава този коректор премества цялото чукче, с което увеличава ъгъла на изпреварване с пет градуса.Това влияе благотворно на двигателя и в комбинация с обогатената от ускорителната помпа горивна смес, би трябвало да увеличават ефекта на рязко настъпения педал.След като премине този момент, вакуума в това място на карбуратора пада, при което коректора връща чукчето в нормалното му място и оттам нататък, ако продължавате да ускорявате, единствено центробежния регулатор на запалването увеличава ъгъла на изпреварване.Няма нищо за настройване на вакуумния коректор, но той нерядко се разваля.Най честата му повреда е спичане на смазка по повърхностите на подвижната плочка на която се монтира чукчето.Резултата е, че мембраната която се намира в гъбката, не може да премести плочката с чукчето и просто се къса.Може да се подмени цялата гъбка.

Редактирано от Frysco на 30.08.15 17:43.



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Всичко за запалването. FryscoМодератор   30.08.15 16:22
. * Уреди за измерване на ъгъла на затворено състояние Frysco   30.08.15 16:49
. * Ъгъл на изпреварване на запалването. Frysco   30.08.15 17:32
. * Re: Всичко за запалването. plamil1   08.09.15 13:12
. * Re: Всичко за запалването. Frysco   21.09.15 14:36
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.