|
Тема |
Re: Lada Niva - blokaj na diferenciala [re: ladaniva] |
|
Автор |
Frysco (невъзпитан) |
|
Публикувано | 26.07.07 02:11 |
|
|
Добрее, ще го обясня другояче.
Вдигаш колата на крик.С изключен блокаж.Палиш и включваш на първа и започва да се върти само едното задно колело.Защо?
Защото от скоростната кутия се предава въртящ момент на междуосевия диф, обаче той е разблокиран и предава въртящия момент както намери за добре, съответно диференциала на задния мост като получи от междуосевия въртящия момент го предава на това колело, което му се стори най ненатоварено-логиката е проста, пътя на най малкото съпротивление.Ако хванеш гумата с ръце (няма да те пребие) ще се завърти веднага онази от другата страна.Ако някой хване онази от другата страна, моментално ще се завърти една от предните.Ако някой хване и нея, ще се завърти другата.Ако някой хване и нея, вероятно ще си строши пръстите.
И така, ако както е на крик, включиш блокажа, ще се завърти една предна и една задна-защото вече въртящия момент се разпределя на двата моста едновременно.
Значи, ако включиш блокажа, ще се въртят и двата моста.Ако го изключиш, ще се върти, този който има най малко съпротивление.
Ако включиш ръчката докато единия мост буксува, въртящия момент няма да отиде на другия мост, а ще завърти и двата.
П.С.Ако се преминава през силно пресечен терен естествено че ще работи или единия или другия мост, ако е изключен блокажа.Давах предния като пример само.
П.П.С.Защо си толкова заинтригуван от блокировката?
Елате повече!
|
| |
|
|
|