|
Напълно подкрепям. На моята дори няма никакви шансове да се пусне бензин. Няма вече маркучи, няма бензинова помпа, няма ускорителна помпа... Все още празния резервоар ми е в багажника, но и него ще го махам като започна козметичния ремонт, че да не цвръкне дупката отдолу... ;о)
Минавай на газ, Ладюхата си е правена за газ, не слушай "майсторите" какви ги дрънкат.
Градско - гадна работа. Ако нямаш бърза работа (то колко ли минути се пестят с бързане!?!?) - ускорявай по-бавно, превключвай на по-ниски обороти, и превключването го прави бързо без да отпускаш газта чак докрай... Видимо 2-3 км/ч. по-нагоре отива стрелката. Абе, карай я така, сякаш е лимузина. Тя ще ти се отплати. ;о) Мога да докажа на който има нерви да гледа - разхода може да е под 10/100 градско на газ.
След като минеш на газ - има тънки моменти. Разни майстори те уверяват, че щеш не щеш - от време на време ще трябва да пускаш бензин, иначе щели да се потрошат сегментите, или щели да се изсушат, или нек'ви такива глупости бяха. Аз определено нямам представа как в горивна камера било то на бензин или газ - може да се намокрят сегментите, но както и да е. Да се пуска бензин от време на време е полезна практика, ако искаш да си запазиш платната на бензиновата и ускорителната помпа. Също и ако не е регулиран правилно поплавъка в камерата, при липса на бензин може да се протрие в дъното, и да получи дупка. Също така при разни настройки да върви добре и на бензин и на газ - никога не се получава, и майсторите трябва да правят компромиси между двете горива, за да върви колата. Естествено е, че ще има по-висок разход и на бензин и на газ. ;о))) особено пък градско.
Ако все пак се решиш да оставиш само газ - не се притеснявай, документиран случай за повреден ладов двигател заради гориво "газ" - няма. Моята върви вече 4 години само с газ, зиме и лете, паля на газ, движа на газ, гася на газ. Единствения (но съществен) проблем е, когато се заплесна, и забравя, че в таз 50-литрова бутилка все някога трябва да налея пак... Е, няма как, газ в шишенце не успях да занеса до колата, налагаше се да ме дърпат до най-близката газ-станция. Е, един път угасна 30 метра преди газ-станцията, и ги минах на стартер... ;о) "Monbat" - железни акумулатори. ;о)))) Някой ден може да опитам да сваля свещите, за да няма компресия, и да видя дали няма да тръгне на 3-та само на стартер. ;о))) Ако ми остане време - ще пиша тук да ви кажа докъде съм стигнал.
Има и други оптимизации за газ. "Advanced processor", който спрямо оборотите по зададена таблица прави допълнителна корекция на ъгъла на запалването, когато двигателя работи на газ. За него обаче е задължително да се направи делкото безконтактно. Имах някъде тук ICQ-то на човека, дето ги прави. ... Лично аз още търся прословутите "маслени компенсатори" за клапаните, но така и не открих вносител на тези приспособления. А сигурно помагат доста.
Оптимизации по окачването - дръж ъглите на сходимост в нормите. Ако ти "дърпа" - значи имаш повишено усилие на ходовата част. Ако са ти по-меки гумите - значи пак имаш повишено усилие на ходовата част. Ако натискаш газта дори при попътен вятър - значи не ти е нужна икономия на горивото. ... За вятъра - спор няма, ефекта се усеща. Някой по-рано беше споменал, че Ладата има коефициент на въздушно съпротивление колкото тухлена стена. ;о))) И е прав. ... Трансмисия - много неща зависят от маслото. Ослушай се за шум откъм диференциала. Там също се прахосва много двигателна енергия. Спирачки - особено задните, добре е да са регулирани хубаво, и жилото да е смазано. Хидравличните маркучи и течност ако са стари - макар и много рядко, но може да се запушат, и да задържат накладките. (на мен това ми се случи със съединителя). Абе, изобщо, една Лада с читаво направено окачване би трябвало да можеш на равно и изключена от скорост да я буташ с една ръка, без да имаш странична опора за крака.
Действай смело, и нема да се пуашиш... ;о)
Щирлиц
|