"Такси западняшки автомобил на 200 000 км. да изглежда по добре е направо смехотворно"
Колега, не се заяждам, особено пък с теб, но смея да твърдя, че брат ми кара западна народна кола (демек VW) на 250.000 км и тази кола не може от никъде да бъде сравнена с нетунингувана Лада на сходна възраст и пробег, че даже и на половината. Това ако стравняваш със стара Лада (каквато са карали и моите родители купена нова от тогавашната МотоТехника и на каквато и аз лично съм се учил да карам).
Ако сравняваш с нова: на предпоследния автомобилен салон успях да установя следното: единствено в руските автомобили и в Дачиите пластмасите в купето бяха от видимо 3 поколения назад. Но не говоря само за естетиката и ергономия (тях мога и да ги преглътна). По-лошото е, че тия пластмаси като ги напече слънцето и започват така отвратително да смърдят, че направо си припомних детските години, в които при пътуване дневно време от София за морето от смрадта имах чувството, че нещо в стомаха ми се опитва да се обърне на 180 градуса. И понеже лошите неща обикновено върват в комплект: не само че мирише лошо, но пък за сметка на това се измирисва бавно, някъде за има-няма 8-10 години. В тази връзка май-на първите Самари пластмасите смърдяха като нови най-слабо и най-кратко време.
Та новата Лада като интериор се доближава до най-непретенциозен западен автомобил от края на 80-те години. Но само се доближава. Като мотор също се доближава до концепцията на инжекцион от началото на 90-те години. Ама от ония с най-първите измерители на въздух с всички произтичащи от това плюсове и минуси и предимно минуси. Значи като теглиш чертата - по-зле от Опел Астра 1.6 16V от далечната 1994-та год. - сравнявам ти го с гордостта на Ладите - двувалката. Само дето интериора на Астрата е като на летяща чиния в сравнение с този на Ладата - копченаца на таблото в близост до волана като на ОлтСит от началото на 80-те години, при това в по-нелицеприятно изпълнение от оригинала (при Ладата има предвид). Пък за дизел въобще да не говорим.
Ако за теб 200.000 км съответстват на 20 години х 10.000 км на година, то на запад има хора, които въртят по 50-100.000 км на година. Та много ми е чудно, как новата Лада излизаща от завода си я представяш по-добра от например 4 годишен немски автомобил, пък било то и от най-народната марка. Но това е малко теория. По близко до практиката е да сравниш новата Лада с Опел Вектра Б - кола на малко повече от 4 години, модел обаче 1997 ... При това Опел, т.е. твърде непретенциозна марка???
А щото виждам започнал си и темата за поддръжка: 10 годишен VW или ОПЕЛ определено имат по-ниска поддръжка и след още 5 години вероятно ще са повече автомобил от това, което сега е нова Лада. Не че частите им са по-евтини като цяло, но просто честотата на смените е коренно различна.
Нали имам един съсед от отсрещния блок, който отдавна се пита какво му е изпило мозъка преди 4 години, че да си вземе нова (тогава) Лада Нива. Може да има безумно здрава ходова част ... и толкова. Мотор жаден като икарус и гръмогласен като група трактори (да не ти дава господ да пътуваш в такава кола от Пловдив до София със скорост над 100, тогава ти трябват шлемофони дори и при здрав ауспух), резервен блок за електронното запалване при кутийката за резервни крушки (щото общо-взето според съседа ми имали еднакво дълъг живот), тръгнала ръжда на 21 места, за вида на салона да не говорим - той още като нов не е бил особено цвете за мирисане, а сега направо е трагедия.
Та за да не се отклоняваме от темата: Ладата си има някои преимущества ... но и съвсем не малко недостатъци. Ако си хардлайнер е разбираемо, това второто тактично да го пропускаш
P.S. По едно време ми беше интересно какво ли чудо на техниката предлагат братята руснаци като ван, щото съм си наумил следващата ми кола да е употребван европейски ван, най-вероятно френски. На 2 автомобилни изложения от Лада не си показаха вана (защо ли), та се разтърсих из нета и намерих малко снимки и малко ТТ данни. Та на външен вид са го докарали, на интериор - иди-дойди. Но като стигнеш до техническите данни ... и става като в оня виц за хубавата мадама на плажа, дето някакъв я гледал в гръб. И дето изненадата дошла когато мадамата се обърнала (изненадата не била приятна). Та тук с вана ... ван на базата на Нива, с двигателите и ходовата част на Нива и с ... разхода на Нива. Бензин, без опция дизелов мотор. Та туй то са им предложенията на Лада - полувоенна техника с концепция от 60-те и 70-те години, тук там фризирана оптически, тук там технически и с параметри дето много се връзват със спомените на баща ми за онова "златно време", в което бензин А92 в българия е струвал 18 ст, но не за 100 грама, а за цял литър. Редактирано от VladoR на 15.08.05 16:18.
|