|
Тема |
Защо не върти стартерът? |
|
Автор |
Gnus (=^._.^=) |
|
Публикувано | 03.05.05 14:10 |
|
|
Оня ден се опитвах да запаля колата (2101). Чуваше се отчетливото чукане на електромагнитния включвател, но завъртане нямаше и грам... Единия път се появи малко облаче дим, но не открих видими следи от стапяне или изгаряне.
Първата ми мисъл беше, че акумулаторът нещо се е прецакал, макар, че той няма и 2 години. А преди 10-тина дена го бях зареждал след зимния престой. Тогава колата запали като пушка. Измерих го, даваше 13 В. Профилактично го пуснах половин час да се зарежда и стриктно следих да не се качи над 14.2 В напрежението. Същата работа стана...
Така се насочих към стартера. Демонтирах го и го включих към акумулатора. Въртеше се, даже и електромагнитния включвател си работеше.
Казах си, абе да не би двигателят да е блокирал, но чисто теоретично, защото не е прегрявал, последния път като я припалвах всичко си беше наред. И тъй като ми откраднаха манивелата, направих следното: вдигнах едната задна гума, сложих на 4-та скорост и завъртях. Въртеше се умерено трудно и се чувстваше "прескачането" - нали при различните тактове има различно съпротивление - от налягане и др.
Сега съм много озадачен - дали стартерът е частично изтгорял и не работи на пълна мощност, дали нещо става при мотнажа между маховика и стартера или не знам още какво...
Моля дайте ми някакви идеи и насоки какво да проверя.
Благодаря предварително!
|
| |
|
|
|