|
Тема |
Re: Farove [re: Шkoдa] |
|
Автор |
SCRAPHEAP (бивш админ) |
|
Публикувано | 17.01.05 11:59 |
|
|
Да разкажа на всички цялата теория накуп, пък всеки да чете това дето го интересува.
Ладите 2101-2103 нямат оригинално релета на фаровете и в това си изпълнение могат да работят относително надеждно само с оригиналните крушки (обикновени). Халогенните и ксеноновите крушки, дори да имат същата мощност не се препоръчват, защото имат многократно по-силен стартов ток. Заради него нагарят многото контакти по трасето - контактен ключ, копче за включване на фаровете, превключвател къси-дълги. С времето по тия контакти се трупат окисления и нагар, в които се получава колям пад на напрежение. При мен този пад беше почти 4 волта!!! С увеличаване на мощността на крушките падът също се увеличава (U=IxR, където U-пад на напрежение в контактите, I-консумиран ток от фаровете, R-съпротивление на нагара в контактите) Една особеност на всички лампи с нажежаема жичка (включително халогенните и ксеноновите) е, че при намаляване на напрежението с 10% спрямо номиналното, излъчваната светлина намалява с над 30%, а при 20% с над 60. Дори при използване само на стандартни крушки за 20-30 години нагарът става твърде голям и се налага или смяна на всичко по веригата или монтиране на релета. Това второто е за предпочитане във всички случаи.
Н4 е стандарт за оптическата система на фара. Мястото на светещата жичка на Н4 крушките е различно от това на щатните крушки и съответно се променя формата на рефлектора и оптичните "грапавини" по стъклото на фара. Ако не се спази съответствието между рефлектора и крушката не може да се регулира правилно фарът и да се получи рязката граница между тъмна и светла зона.
Друг проблем, който трябва да се има впредвид е, че при работа на двигателя на празен ход, генераторът развива малка мощност, недостатъчна за захранване дори на стандартните фарове. Разликата се компенсира бързо при потегляне и акумулаторът бързо се дозарежда. Ако консумацията, обаче, е прекалено голяма, електроенергията не достига и акумулаторът прогресивно "пада". Това с особена сила важи за 2101-02, снабдени с по-слаб алтернатор.
Препоръчва се на тези модели да се монтира алтернатор от 2103-07 или да се постави по-малка ремъчна шайба.(нямам представа от какво може да се свали). Това последното е опасно ако се кара често на много високи обороти!!!!
_________________________
Чук, тел, клещи и "Мамата!"
|
| |
|
|
|