|
Тема |
Re: 100 OKTANA [re: млaдeжa*] |
|
Автор |
PRESSURE (газ до пода!!!) |
|
Публикувано | 18.09.04 21:12 |
|
|
Не съм съвсем съгласен. Едно време имахме предмет "ДВГ" и специално го питах преподавателя дали е по-вредно за колата ако се кара с по-високооктаново гориво от посоченото. Човека каза: Октановото число показва склонността към детонационно горене само т.е. колкото по-високооктаново гориво сипваш, толкова повече ще увеличиш живота на двигателя защото сместа ще се възпламенява по-близо до момента (или точно тогава) когато се подава искрата. Това което разрушава двигателя е детонационното горене от по-нискооктанови бензини от посочените. Не вярвам човека да не е разбирал какво приказва! Да си видял на някоя кола да пишат примерно 98max??? Пишат 95мин или друго, но мин, не макс!
Сега ако в бензина има добавки за да върви повече колата - това е съвсем друго. Тези добавки повишават температурата на изгаряне откъдето идва прираста на мощност, няма отдругаде откъде да дойде, нали! Те вече могат да доведат до вредни последствия от повишено ТОПЛИННО натоварване.
Специално за газта не зная дали има по-висока температура на изгарянето, може би да.
Колкото до клапана - не ми се вярва да ти е прегорял точно от това, че си на газ. Аз карам на газ вече почти сто хиляди (9Х 000) и твърдо смятам, че газта е по-подходящото гориво (ЗА МЕН). Двигателя работи по-тихо и плътно, има повече мощност при !еквивалентни реглажи!
И за прегряването също - колата ми е достигала (и надлижавала) червената зона само два пъти. Единия път беше термостата, втория - внезапен теч на на атифриз. Тогава и разбрах какво е да караш на неизпарена (или полу по-скоро) газ.
Обаче 100те октана са пълен ташак!!! Няма сми!Усеща се само на студено.
На Жигата съм и сипвал и 98 - пак не усеща. Вече между 92 и 95 се усеща когато е студена обаче само.
|
| |
|
|
|