|
Тема |
Air filter [re: Щиpлиц] |
|
Автор |
Koфтият (непознат
) |
|
Публикувано | 19.06.04 01:18 |
|
|
Колега, всичко разбрах, само не разбрах от къде изкара този препоръчителен период за подмяна на въздушния филтър 5 години ?? Това като правописна грешка ли да го приемам, или като незнание ? Аз бих подчертал, че теорията с въздушния филтър е малко по-сложна отколкото изглежда. ДОСТА ПО-ВАЖНО Е на колко време или километри се проверява въздушния филтър, а не на колко се сменява.Той се сменява в зависимост от това как го заварваш. Ако не можеш да направиш преценка се обърни към механик.Ако възникне и спор дали е за смяна или не е, на пазара си има и екипировка за целта, нещо като скенер за проверка на фалшиви банкноти.Трескаш филтъра на машината , тя го осветява и той или 'минава' или 'не минава'.
Един въздушен филтър може да стане за смяна много бързо или много бавно, в зависимост от преобладаващите пътни условия, в които караш.За България - ако всеки ден ходиш от Пловдив до Асеновград на работа, ще ти отнеме един нормален период от 20 000 км за да го смениш. Ако всеки ден обикаляш кърищата да ходиш на 'частното' или на лов и риболов - ще трябва да си готов за смяна още на 5 000 км. И това е за Лада, не говорим за строителни машини и др.Хубаво е да се има предвид и дали двигателя има проблем с качване на масло в чинията на въздушния филтър.
Управлението на горивовъздушната смес в съвременните инжекционни двигатели ,така наречените Short Term Fuel Trim corrections and Long Term Fuel Trim corrections имат способността да правят корекции с течение на натрупването на километри и загубване пропускателната способност на въздушния филтър.......но само до едно място.От там нататък ....нещата излизат извън параметри и ти или имаш кофти работещ двигател и check engine light ON , или сменяваш филтъра.
|
| |
|
|
|