Ми да споделя и малко мои патила...
Случи се преди няколко месеца, сигурно вече сте я чели таз случка. Та гледам аз, че попушва малко синкаво от ауспуха, и леко намалява масълцето... Викам си - то няма какво да чакам, трябва да го оправя. И понеже си я карам 18 години таз колица, карам я на сервиз, и му разправям на майстора: "- Да ми смените гумичките на клапаните.". Та я закарах на сервиз, щото сам щеше да ми трудно да го направя, че и инструменти за целта нямам... А майстора ехидно: "- И на теб кой ти каза, че трябва да се сменят гумичките?". А мен ме хвана малко яд, и му разправям: "- Ми ти не виждаш ли я?". Смениха ги те, и се почна... Грънците ми били изгнили, не могат да направят газов анализ. Смених ги. Как регулираха клапаните - не знам, но всичките бяха хлабави след тях. Делкото не било в ред, нямало да върви като хората... Сменяха части по делкото... Обаче някъде тук се получи голямата грешка. Какво и как са сменяли не знам, но авансовата плочка имаше 2 мм луфт, самия лагер мърдаше от вътрешната страна, не е занитен към плочката добре, а опашката на вакуумния регулатор не пасва правилно върху плочката, и там още 1 мм луфт, и да не ти разправям ефекта какъв беше. А после установих, че и вакуумния регулатор бил вече повреден и пропуска въздух. Ама това го установявам после, като почнах да си я оправям сам... А междувременно в сервиза - правят ми центровката на 10 градуса, майстора твърди, че всичко ще е ток и жици, тръгвам аз, ама при тръгване и ускоряване мъкаааа, не върви и това си е, двигателя се чуди в коя посока да завърти. На другия ден, на студен двигател няма палене... Видях се в чудо, гепвам ключ 13, и въртя към предварение... запали!!! че и върви добре. обаче само на градско... като тръгнах извън града - чудо, за 5 километра дигна температурата до "О"-то. Слизам, връщам центровка на око, и температурата спадна само за един километър. Ама не ще да върви бря. Тресе се, а карам на газ... В крайна сметка малко луфтове по делкото могат да ти направят живота черен. Всички тези ефекти изчезнаха след като свалих делкото, пльоснах го на масата, направих го както трябва да бъде, и си направих центровка сам.
Друго - въздушния филтър. Все пак при тези коли, поне по веднъж на 5 години трябва да се сменя .
Друго - термостата. Колегата ти го е пообяснил вече. При студен двигател като запалиш - радиатора трябва да е студен. Т.е. термостата да е затворен. Ако радиатора почне да се затопля бавно, заедно с двигателя - ще значи, че термостата е запекъл в някакво положение, и нито затваря, нито отваря повече, дори колата да прегрява. Просто го провери, ако се налага - сменяй.
По автомагазините има да се продава за 6-7 лева в бутилки една специална течност, дето като я налееш в радиатора - бръмчиш 10-тина минути, и източваш - било правило промивка на охладителната уредба. Нужно си е през няколко години да се прави. Особено заради радиатора на парното, мнооо гадно се задръства.
|