|
Тема |
Re: Ванкелов двигател [re: MechMus] |
|
Автор |
agent_orange1 (истински) |
|
Публикувано | 05.02.04 22:36 |
|
|
Значи най-общо казано - роторният (ванкелов) двигател няма цилиндри и бутала, както обикновените ДВГ. Работният процес се извършва в един цилиндър, където има ротор във формата на триъгълна призма.
Схема на работата му можеш да видиш
Разработен е от Феликс Ванкел през 50-те или 60-те доколкото си спомням. Не успява да се наложи поради факта, че се износва много бързо и за да се предотврати това са необходими специални материали. Илиза много скъп - съответно неконкурентно способен. Понастоящем само Мазда продължава да работи с този тип двигател. Интересното е, че той е с много по-голямо КПД от обикновените бутални ДВГ. Така например прототипа на новата Мазда RX8 - Evolve е с мотор 1300 см3 и мощност 280 к.с. От Мазда твърдят, че са успели да направят наистина здрав и дълголетен мотор.
По принцип такива двигатели се слагат и на някои малки самолети.
Не знаех, че и ВАЗ слагат такива двигатели. Но аз лично не бих си взел такава Лада, освен ако не е с японски мотор - завалиите са 20-30 години назад при буталните ДВГ - не искам и да си помислям на какво е способна руската инжинерна мисъл по отношение на роторните двигатели.
|
| |
|
|
|