|
Тема |
Re: Не че много ми разбира главата :) [re: млaдeжa*] |
|
Автор | nightborn (Нерегистриран) | |
Публикувано | 10.10.03 10:42 |
|
|
Хубаво е ,Младежо,че пражиш разлика м/у октаново число и калоричност:)
Без да подценявам това,което си написал,само малко ще доуточня,в случай,че някой има нужда от по-точни данни:)
Октановото число определя това свойство на горивото ,което го прави издръжливо на самозапалване (протичащо с взрив ) в ДВГ. Наречоно е октаново число,понеже напрактика в един експериментален ДВГ който може да му се променя степента на сгъстяване се поставя проба от тестваното гориво и започва са се сгъстява без да се подава искра докато се премине ГМТ!
Ако не се самозапали се повишава степента на сгъстяване и пак,и пак ипак,докъто накрая гръмне:) после се смесва ИЗООКТАН (който има окт .100 ) с НОРМАЛЕН ХЕПТАН (с окт. число 0) и това в различни пропорции и се опитва в същия този ДВГ. Пробват се различни пропорции докъто се получат същите стойности като на оня бензин дето го опитвахме преди това! И по това колко % е изооктана в сместа му с норм.хепртан се получава октановото число! Разбира се това не се прави с всеки 100 гр. бензин а си има математикохимически начини набаза на опита и се изчислява колко ОЛОВЕН ТЕТРАЕТИЛ да се добави за да стане примерно А95. Това е за фтилизираните бензини а за т.нар. безоловни е по-сложно понеже там не се използват оловни съединения като антидетонатори! Те затова и са по-скъпи като производство:((
Колкото до нафтата ,то там е обратното! Там целта пук е да може да се самозапалва ама много лесно! Там има т.нар ЦЕТАНОВО число! То определя колко лесно ще се запали!
А това дали горивото е летливо или не няма пряка връзка към устойчивоста му към детонация или към калоричноста му!
Да ви кажа честно в старите учебници по ДВГ си спомням че тия проблеми бяха описани подробно (даже тази част най-мразех да я уча),незнам как е в новите.
Та това е за сега
Успехи на всички
|
| |
|
|
|