Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 05:10 01.06.24 
Клубове / Техника / Автомобили / Лада Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Re: Не че много ми разбира главата :) [re: млaдeжa*]
Авторnightborn (Нерегистриран) 
Публикувано10.10.03 10:42  



Хубаво е ,Младежо,че пражиш разлика м/у октаново число и калоричност:)
Без да подценявам това,което си написал,само малко ще доуточня,в случай,че някой има нужда от по-точни данни:)
Октановото число определя това свойство на горивото ,което го прави издръжливо на самозапалване (протичащо с взрив ) в ДВГ. Наречоно е октаново число,понеже напрактика в един експериментален ДВГ който може да му се променя степента на сгъстяване се поставя проба от тестваното гориво и започва са се сгъстява без да се подава искра докато се премине ГМТ!
Ако не се самозапали се повишава степента на сгъстяване и пак,и пак ипак,докъто накрая гръмне:) после се смесва ИЗООКТАН (който има окт .100 ) с НОРМАЛЕН ХЕПТАН (с окт. число 0) и това в различни пропорции и се опитва в същия този ДВГ. Пробват се различни пропорции докъто се получат същите стойности като на оня бензин дето го опитвахме преди това! И по това колко % е изооктана в сместа му с норм.хепртан се получава октановото число! Разбира се това не се прави с всеки 100 гр. бензин а си има математикохимически начини набаза на опита и се изчислява колко ОЛОВЕН ТЕТРАЕТИЛ да се добави за да стане примерно А95. Това е за фтилизираните бензини а за т.нар. безоловни е по-сложно понеже там не се използват оловни съединения като антидетонатори! Те затова и са по-скъпи като производство:((
Колкото до нафтата ,то там е обратното! Там целта пук е да може да се самозапалва ама много лесно! Там има т.нар ЦЕТАНОВО число! То определя колко лесно ще се запали!
А това дали горивото е летливо или не няма пряка връзка към устойчивоста му към детонация или към калоричноста му!
Да ви кажа честно в старите учебници по ДВГ си спомням че тия проблеми бяха описани подробно (даже тази част най-мразех да я уча),незнам как е в новите.
Та това е за сега
Успехи на всички



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* колко може да се изпили главата 21O7   01.10.03 11:11
. * Re: колко може да се изпили главата Nikiboy   01.10.03 16:54
. * Re: колко може да се изпили главата млaдeжa*   01.10.03 19:39
. * Re: колко може да се изпили главата WhitePower   07.10.03 14:17
. * Re: колко може да се изпили главата vanko   07.10.03 21:14
. * Re: колко може да се изпили главата nightborn   08.10.03 09:04
. * Re: колко може да се изпили главата WhitePower   08.10.03 16:42
. * Re: колко може да се изпили главата млaдeжa*   08.10.03 19:12
. * Не че много ми разбира главата :) gibo   09.10.03 11:20
. * Re: Не че много ми разбира главата :) WhitePower   09.10.03 14:18
. * Re: Не че много ми разбира главата :) млaдeжa*   09.10.03 20:32
. * Re: Не че много ми разбира главата :) nightborn   10.10.03 10:42
. * Re: ) vanko   10.10.03 10:49
. * Re: ) WhitePower   10.10.03 14:10
. * Re: ) nightborn   10.10.03 17:51
. * Re: колко може да се изпили главата BMW   11.10.03 20:50
. * Re: колко може да се изпили главата kasapina   18.10.03 03:14
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.