Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 00:40 01.11.24 
Клубове / Техника / Автомобили / Лада Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Re: Не че много ми разбира главата :) [re: WhitePower]
Автор млaдeжa* (ентусиаст)
Публикувано09.10.03 20:32  



Значи нека да не бъркаме октаново число и калоричност или вискозитет.Ще се спра на първите две защото те са важни за нашите горива.Октановото число показва до колко едно гориво е устойчиво на детонации като за база е взет май изооктана от където идва и името на числото при което е устойчиво горивото.Това обаче съвсем не го прави по -калорично.Понеже бе споменато корабното гориво то съвсем не може да бъде 110 октана защото е по нискокачествена фракция при рафинирането на петрола.Като аналогия или сравнение който е варил ракия е нещо подобно е.Най напред при дестилацията излизат летливите вещества най леките и за жалост на ракиджиите най силните които излизат в газообразно състояние тоест в последствие не се използват за пиене.Виж като се наведеш над чучура може да да се омаеш само от пари.Нещо като казовете пропан и бутан.Не знам какво по точно излиза първо и кое се добавя.Така че те или газа в газостанциите е гориво което някой е измислил да се втечни при определени условия най високооктаново.В зависимост от сместа но винаги над 100 октана.В различната литература се споменават различни цифри.После идва първака или аналогията бензин с 98 октана и така надолу до нафтата.Нещо като слабата ракия.Остатъците не знам по какъв начин но ги разделят на котелно гориво което все още е в течно състояние при атмосферната температура и обикновенно се предлага като ТИР дизел което е нещо доста различно от нормалното дизелово гориво.Ето и защо някои от чисто икономически подбуди карат с такова пушат като комини и в крайна сметка си прецакват двигателите щото детонациите при това гориво са доста по големи от нормалната нафта.Идва ред на по тежките фракции като патокито на ракията като тежко котелно гориво което според мен е аналогично на корабното,мазута и пътния битум.Кой знае още какво вадят но това е основното.Като в различните бензиностанции в зависимост от тахната принадлежност може да се намери в различни смески както споменах ТИР дизел бензин 91 уж е спрян от производство и така нататък.
Обикновенно колкото едно гориво е по летливо или по детонационно устойчиво толкова му са по малко калориите които отдава за единица тегло или обем в зависимост от неговата плътност.Последните дето съм написал мазут например при атмосферна температура е подобно на сладко от боровинки ама по къстичко или шипков мармалад.В това си състояние не може да се ползва за нищо и за това се подгрява.Въобще доста и други технологични хватки се прилагат за да може да се гори.
Съвсем отделен но неизбежно свързан е въпроса че за всяко от изброените а и другите горива е необходимо да се създаде определето условие за палното му и качествено изгаряне.Ето защо автомобилите се правят за конкретен бензин з определено октаново число.Ако сипеш с по ниско детонации които ще разбият двигателя ако сипеш по високооктаново -напразно си си дал парите щото не можеш да го използнаш пълноценно а и нещо друго възможност и то не малка да ти изгорят изпускателните клапани най малко.Така че всяко гориво си има условия за да работи с най високо КПД ако мога така да се изразя.В тази връзка за пореден път искам да отбележа че за работата на двигателя на газ който е над 100 октана е добре да се има на разположение по висока сктепен на сгъстяване да речем между 9 и 10 за да е нормална работата на такова гориво и за да се използват пълноценно възможносттите му.
Ех да има ум дето да е измислил как се втечняват парите дето излизат от ракиджийския казан че да може да се изпиват и те.Само да не ми трябва изпарител за целта
Който има да добави нещо не съм със сигурност засегнал цялата тема за горивата.А е и съвсем сигурно че не е може би до там издържана с химията и физиката на процесите.Но вярвам че принципно нещата стоят така.
Искам да кажа нещо и за здравината на корпуса на Лада - ако е в идеално състояние демек да няма нищо изгнило на краш тестовете не е достатъчно запазващ живота на пътниците така че е доста проблемен въпроса.Надявам се че зимата ще успея да уякча поне на предницата на моята така че да не ме е страх при евентуален челен удар или пък по голяма яма.Предварителни данни нямам смятам да импровизирам.
Но е сериозен въпроса и вски с по старо возило като моето например би трябвало да се замисли.



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* колко може да се изпили главата 21O7   01.10.03 11:11
. * Re: колко може да се изпили главата Nikiboy   01.10.03 16:54
. * Re: колко може да се изпили главата млaдeжa*   01.10.03 19:39
. * Re: колко може да се изпили главата WhitePower   07.10.03 14:17
. * Re: колко може да се изпили главата vanko   07.10.03 21:14
. * Re: колко може да се изпили главата nightborn   08.10.03 09:04
. * Re: колко може да се изпили главата WhitePower   08.10.03 16:42
. * Re: колко може да се изпили главата млaдeжa*   08.10.03 19:12
. * Не че много ми разбира главата :) gibo   09.10.03 11:20
. * Re: Не че много ми разбира главата :) WhitePower   09.10.03 14:18
. * Re: Не че много ми разбира главата :) млaдeжa*   09.10.03 20:32
. * Re: Не че много ми разбира главата :) nightborn   10.10.03 10:42
. * Re: ) vanko   10.10.03 10:49
. * Re: ) WhitePower   10.10.03 14:10
. * Re: ) nightborn   10.10.03 17:51
. * Re: колко може да се изпили главата BMW   11.10.03 20:50
. * Re: колко може да се изпили главата kasapina   18.10.03 03:14
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.