За камионите...
От 87г., когато взех "С", съм карал всички марки руски камиони с повишена проходимост - Урал, КАМАЗ, ГАЗ, КрАЗ, ЗиЛ, УАЗ. До преди две години съм карал доста модели на Мерцедес - като започнеш от 1117, 3538, 2644, 2653 и старите модели 2624 и 1924, преди всичко при тежки пътни условия - зимни и пясъци. За джиповете вече казах - Toyota Land Cruiser, Runner, Hilux 4x4, Land Rover, Defender, Discovery, Range Rover, WV Sincro.
Камионите на Caterpillar не искам да си спомням, кошмарна история е с тях.
От две години нямам даже и кола, но не ми и липсва. Намирам си достатъчно занимания с колите на приятели.
Искам да кажа с по-горното, че проблемите възникващи при движение при тежки пътни и "безпътни" условия не са ми чужди.
За Татрата...
Още от самото си създаване, Татрата е била конструирана като камион за тежки пътни условия и то се вижда от конструкцията и. "Скриването"на жизнено важните елементи, като двигателните валове в кожух, тръбната "рама" са такива революционни изобретения, че доста години никой не е успял да изобрети нещо по-добро. Освен това, разпределението на масата по мостовете е почти идеално, различните блокировки, раздатъчна кутия и двигател с въздушно охлаждане са съчетание, близко до идеалното. С две думи, това е автомобил с поглед в бъдещето. Който не е висял с часове под слънцето при температура 48 градуса в очакване някой да му даде 20 литра вода за двигателя, той ще разбере какви са предимствата на въздушното охлаждане. Много фирми правят дизели с въздушно охлаждане, но двигателите на Татра са ненадминати все още.
За Нивата съм съгласен, процентите са точни.
А синхронното въртене на колелата е най-лесно осъществимо от техническа гледна точка. При МВ3538 (8х6) е направено точно това и мога да те уверя, че с обикновени гуми има изключителна проходимост.
Айде стига толкова, при необходимост мога да кажа още неща.
Чао!
Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!
|