|
Тема |
И АЗ ПРЕМЕСТВАМ ДВА ПОСТИНГА [re: spoko] |
|
Автор |
Пeтkoв (старо куче) |
|
Публикувано | 05.04.04 00:51 |
|
|
Здравей НоНик,
Прочетох постингът ти и ми хареса сериозното ти и задълбочено анализиране .
Ще ми се и аз да коментирам.. Ще те подкрепя че формата не изчерпва изкуството.. че освен очите произведението трябва да вълнува и нашият мозък.. че картините понякога трябва да ни придават освен естетически усещания и други психологически усещания.. да вълнуват човешкото в нас...
Ще ми се да допълня и това че безидейно изкуство няма как да съществува.. дори да е лишено от някакви сюжетни идеи то трябва да има поне една - естетическата идея... Красотата е движеща нашите чувства.. с цветя посрещаме и с цветя изпращаме човекът от този свят.. заради красотата са се водили войни (троянската война е започнала ако не се лъжа заради хубавата Елена :) И ако красотата няма да спаси светът то тя ще го направи поне по-божествен.. Красотата е сянката на Бога на този свят... Красотата е във всичко .. тя не е само във формата.. тя е и в отношенията.. Красотата не е нещо което можем да си позволим да пренебрегнем.. Нима можем да не забележим красивата жена.. нима не можем да не се удивим на красивите очи ?... Нима можем бездушно да приемем красивата музика... музиката е най-формалното и най-абстрактното изкуство... но тя ни вълнува.. тя ни е нужна... тя ни прави повече човеци... тя ни извисява.. измъква ни от калта и прахта...
Колоритът е онзи музикален пласт в живописта който прави "музиката" на живописта съвместно разбира се с другите изразни средства..
Ще те подкрепя и в това че изкуството е по-пълноценно когато е многопластово.. когато в него има силна сюжетна идея .. когато има дълбок психологизъм.. когато е духовно извисено.. Но ще кажа обаче че картина със слаба форма огън да я гори.. тя е като песен със слаба мелодия.. нещо лишено от Божията сянка...
доскоро.
Здравей споко,
Хареса ми мисълта ти че богатите не разбират от изкуство но изкат да изглежда че разбират..
Сега да изясня как се отнасям към стиловете в изкуството.. Ми добре.. мисля че те дават една възможност за разнообразие в трактовката.. за един "плурализъм" в изкуството .. Не бива обаче зад разните "изми" в изкуството да се прикрива чисто и просто един "неможизъм" ..
Когато споменах постимпресионизма нямах впредвид че който не живописва постимпресионистично да се разстреля... :)
Друго имах впредвид.. имах впредвид че ако в изкуството няма приемственост ще се лишим от достиженията в самото изкуство.. Имах впредвид че ако в средновековието хората са се задоволявали с "сосовете" в картините.. то днес хората вече не биха се задоволили с това.. Който един път е яхнал кон никога няма да изка да се вози на магаре... Който един път е опитал луканка няма да налита на "кучешка радост"... Когато един път сме се наркоманизирали от опиващата сила на картините на постимпресионистите ние няма как да не търсим наркотичното си средство...
Изках да кажа че едно от най- мощните изразни средства в живописта е колоритът.. Именно в колоритът постимпресионистите достигнаха до визш пилотаж.. Те създадоха една концептуалност в изразното средство колорит и с това няма как да не се съобразяваме днес.. Няма как след великолепният колорит който наследихме от тях да се правим на идиоти и да не си даваме сметка какво те са направили... Като акцентирам на изразното средство колорит аз ни най малко изкам да игнорирам другите изразни средства..
Ни най малко изкам да принизя и сюжета в картината , евентуалната идейна многопластовост и т.н. Смятам обаче че ако днес някой употребява психомоторно цветът в картината .. ако вместо колорит се получава отврат.. то това е непростимо.. По-добре е тези които са далтонисти или не им се отдава колоритът да се отдадат на графичните изразни средства и да не мъчат платното с цветови бози... така ще направят голяма услуга на изкуството... така ще спрът да изтезавт зрителят.. той в края на крайщата нищо не им е виновен...
Колористични платна могат да се правят във всички силове .. включително и в сюрреализма и във фотореализма ... Нищо не пречеше на Пикасо да речем да прави мощен колорит в кубизма... нали така ? .... Просто трябва художникът да не се прави на ударена котка у главата и да не се надява с трици маймуни да лови.... Ако ли пък не му се отдава това .. да си копува туш или въглен и да не се докосва до бой за да не изтезава зрителят...
Ще говорим пак.
НЕ ИДВА ЛИ ЧОВЕК НА ТОЗИ СВЯТ ЗА ДА ПРЕГЪРНЕ ЕДНО ДЕТЕ !/надпис върху плоча от древния Рим/Редактирано от Пeтkoв на 05.04.04 00:53.
|
| |
|
|
|