За разлика от повечето тук, съм обикновен потребител и затова ще кажа конкретните си впечатления. Живея на пряка на "Сан Стефано" и съм с HomeLan. Когато започнаха да анонсират и после да рекламират ADSL, се замислих дали да не се прехвърля, но реших да изчакам известно време, за да посъбера мнения на техни потребители да сравнявам. Предварително уточнявам, че за да се направи оценка, е изключително важно какъв тип потребител си (най-общо казано за какво ползваш интернет, колко време и какво можеш да плащаш). Аз го ползвам за сърф, форуми, чат, но като обем и като време доминира твърдо свалянето (предимно музика и филми, но също софтуер и книги). И още едно уточнение: качеството на услугата на HomeLan разко се подобри след като тръгна ADSL (явно са инвестирали, за да намалят загубата на клиенти). Няма да ти говоря за скорости, а конкретно:
Свалям филм на DVD за около ден, което напълно ме устройва (един албум ми е за много по-малко от час). И не го свалям от фрисървъри (както тук упорито се внушава), а от български торент сървъри. Вече няколко стабилни тракъра, които пускат всичко ново почти веднага след като
се появи по чуждите сървъри (как го правят е друга тема). Така че предимството на ЛАН-а по отношение на високата скорост в българското пространство е неоспоримо ако си потребител, подобен на мен. Да добавя, че когаток HomeLan неколкократно вдигаха скоростите си при запазване на цените, все минавах на по-ниски тарифи и качеството не само че не се намали, а стана по-високо. Сега съм на минималната тарифа - 22 лв неограничен достъп и ти дадох конкретна илюстрация за скоростта на сваляне. Представи си какво получаваш за тарифите от 33 лв и 44 лв. Друг важен момент е поддръжката. HomeLan има денонощен съпорт като телефонът е безплатен. И винаги са любезни и компетентни. С всякакви неща съм се обаждала - за преинсталация на лан карта, за драйвери на ланкарта и прочие, които не са им съвсем в задълженията. А приятели с ADSL казват, че откъм съпорт е безобразие - записваш се на някакъв секретар и толкоз. Същото е с техниците - тия на HomeLan идват обикновено на същия ден, в краен случай на другия, а на БТК има да ги чакаш. Относно надеждността - за домашен потребител е идеална. Много рядко пропада мрежата и по правило я възстановяват за минути. По време на голямата буря в Оборище нямаше нет цяла вечер и нощ и това беше прецедент, но всички знаем, че това си беше природно бедствие. Забравих да кажа, че на денонщния съпорст винаги можеш да попиташ ако е спраля нета и съвсем честно ти казват какъв е проблемът и за колко време ще бъде отстранен и се оказва, че не лъжат. А спирането - повтарям - твърде рядко се случва.
Тъй че съветът ми е еднозначен: HomeLan. И в края на краищата, за разлика от ADSL можеш да ги пробваш месец-два и ако не ти харесат, да ги смениш - здокато обратният вариант е невъзможен, защото с БТК трябва да подпишеш 1-годишен договор. Ако искаш допълнителни подробности или имаш въпроси - насреща съм.
|