За възможността: всеки, който търси наета линия, минава през всички от ТОП10, преди да направи своя избор. Ние знаем кой какви оферти дава (никой не си спазва ценовите листи!) и даваме по-добра на този клиент, когото искаме да спечелим за такъв.
По времето на КИТ продавахме дори на Мобиком, но по времето на БОЛ сменихме концепцията. Честно казано не бих искал да обяснявам защо, но колегите вероятно знаят за едни коефициенти ... От клиент-доставчик нямаш нито пряка търговска полза (профилът на неговия трафик е съвсем различен от този на end-user), нито капиталова печалба (заради споменатите коефициенти). Единствената ти полза е, че купуваш по-голям сегмент и цената на мегабит пада, но ние сме намерили начин да постигаме същата цел с други средства. Ние съзнателно избягваме и други сегменти от пазара (примерно неограничен достъп), тъй-като целта ни не е непременно да имаме голям брой все едно какви клиенти, или пък голям все едно какъв капацитет. Дори ако се поровите из мрежата ще видите, че съм казвал в прав текст, че еди-кои си клиенти ги пращаме на еди-кой си доставчик, който в момента е смъкнал цената си под 50% и въпреки това не успява да се продаде, главно заради лош клиентски профил. Има и още няколко риска, за които големите доставчици ще разберат след година-две, и още една причина, за която пък малките ще разберат най-късно по същото време. Накратко - няма да има малки, които да плащат на големите, но причините за това ще са две съвсем различни. Ние възнамеряваме да избегнем и двете.
Впрочем, ние дори на клубове не желаехме да продаваме (те са частен случай на доставчик, при това още по-неизгоден), но се оказа, че те са главните потребители на радио- и lan-връзки и създадохме за тях специална схема, която в момента доразработваме така, че да избегнем споменатите по-горе рискове.
Митко
|