Много злоба, Амиго, много злоба си насъбрал!
За съжаление обаче, тази злоба насочена към конкретен обект ти пречи да разсъждаваш малко по-разчупено. От множеството ти постинги така и не разбрах защо и от къде идва озлоблението.
В твоя т.нар. „анализ” не намерих нищо аналитично, а имаш и доста пропуски.
Пропуск 1: Мащаб на решението- едно е да реализираш някакво решение в къщи, за собствено ползване, във фирма с 2-5 служителя и съответното натоварване, във фирма с повече от 20 и т.н. И съвсем „друга бира” е да направиш масово такова, което и да предлагаш комерсиално.
Пропуск 2: Фокусиране единствено и само върху техническия аспект. Видно е, че там ти е силната страна и си добре „подкован”, но няма как тотално да забравиш за икономическите измерения.
Пропуск 3: Приел си, че всички, които биха желали да направят такова „лесно” решение са с технически познания най-малкото еквивалентни на твоите.
Пропуск 4: Има някакво объркване ли, недостатъчно познаване на идеологията на софтуера с отворен код ли...не съм много сигурен кое от двете, а може и нещо друго.
В отговор на:
можете да го направите за вътрешни разговори във фирмата (ако имате 2 офиса купете по един тъп SIP телефон и го боднете във всеки офис, след което пльоскате SIP Express Router на една LINUX машинка точно както BulPhone - има tutorials как се работи и конфигурира). в този случай дори не ви трябва VoIP Carrier - разговорите са само на IP ниво - peer-to-peer.
То в този случай дори не ти трябва умишлено да си правиш живота сложен с нещо повече от NetMeeting (ако си под Windows). Даже спокойно би могъл да минеш и с ICQ Phone или някое от десетките други програмчета позволяващи peer-to-peer voice. Въпрос на нужда, мащаб, техническа грамотност и икономически/финансови възможности.
В отговор на:
тук гледам че спорът върви много около BulPhone - да или не ... въпреки, че аз не мога да схвана какво толкова бърка останалите LAN и internet доставчици да направят същото.
Хубав въпрос- какво ги спира? Но няма да намериш отговора гледайки само техническата част. Въпреки, че дори и в нея има елемент от отговора- нямат технологичната възможност. Част от тях едва докарват и поддържат някакво ниво на физическа свързаност на клиентите си, върху която с усилие прекарват „някакъв инет”. Уви, voice иска своето, а доставчиците от горната категория все още са далече от нужното ниво. Освен това нужен е допълнително хардуер и софтуер, хора, които да са наясно с материята, които освен да пуснат услугата, ще трябва и да я поддържат и развиват. И да се пренесем от икономическата страна- всичко това струва пари. Дори да приемем, че софт-а е free, желязото върху което ще го подкараш не е. Специалистите също не бачкат безплатно. А да не говорим, че има една камара процедури и стандарти които трябва да извършиш и покриеш за да получиш лиценз за осъществяване на подобна услуга. И самия лиценз хич не е евтин!! В интерес на истината, не видях и на сайта на BulPhone и BGCom.net някаква информация за лиценз, но трябва или да си с много голямо дупе за да предоставяш такава услуга без законово да си „подкован” или просто не са го написали. А не ми се ровеше в сайта на КРС да проверя там.
В отговор на:
падане на цени, битка за пазара, новости, нововъведения без пари (без пари казах - който ползва опънсорс според мен трябва да прави услуга без пари, или поне аз ще помогна на този който иска да я реализира със SIP Express Router като BulPhone). искам да има още един куп такива като BulPhone. искам падане на цените до крайния минимум - дори някои дестинации да са под минимума, да се опитват да избиват от останалите. ще е истински яко да гледам Санчовските фирмички да се трепят - все пак това е опънсорс - нека всички го ползват.
Опитваш се да нагазваш в материя, в която знанията са ти далеч по-малко от колкото в техническата такава. Продължаваш да приемаш, че щом един елемент от решението е безплатен, то цялото трябва да остане такова. Е, няма как да стане! Поне до сега такъв модел не е изобретен! За да го поддържаш ще ти трябва хардуер, хора, имаш разходи за заплати, ток, интернет. От къде ще ги покрива? Крос-субсидиране от някои дестинации? Възможно е, но не е икономически правилно. И какво ли качество ще осигуриш в крайна сметка? Я виж и помисли!
В отговор на:
за нас - потребителите, кефа надявам се тепърва да идва. искам САЩ на 2 ст. на минута (само да ти споделя нещо, ако в САЩ набираш в рамките на една локална централа разговорът е безплатен - доста терминатори биха реализирали печалба дори и на 1 цент на минута, така че има накъде да падат цените).
Искаш, ама кой ще ти я даде? Можеш да пробваш да убедиш някого да ти продава под себестойност или поне с нулева печалба, но не знам колко голям клиент трябва да си за да го постигнеш. Бе направо е невъзможно. И недей да сравняваш круши с орехи- пазара на такива услуги в щатите и тук не са съизмерими. А остава и дребната подробност с преноса на трафика от тук до там.
В отговор на:
А един български Санчо ползва опънсорс - и иска парички за целта. оттам тръгнах и сглобих схемата само с възможни опънсорс софтуерчета (не и без твоя помощ за Астерикс и Обеликс, т.е. чатнах да погледна asteriSK.org и те поддържат освен H323, SIP и един измислен AIX протокол по въпроса).
Хайде ти се хвани и без пари (без пари казах!) ми направи цялото решение. Поддържай го и не ми искай парички. Колко ще издържиш?
И според правилата на open source, не беше ли изискването да публикуваш промените и доработките по едно приложение, ако тръгнеш да го продаваш, или продаваш свое приложение, в което е включен кода на първото? Не УСЛУГА чрез това приложение, а самото него? И къде има изискване да си направиш публично достояние бизнес модела, всички вътрешно фирмени подробности свързани с бизнеса ти? Само защото имаш нещо, което е опен соурс? Я по сериозно моля!
В отговор на:
също така 'утопията', че трябва задължително да се вържеш към BulPhone е простотия и олигофрения. да ти обясня ли защо ?!
слагащ си рутинг таблица някакъв код SHIT (или цифров например 00 - кенеф, или 080 или дори 1, като внимаваш вътрешните номера в мрежата ти да не почват с 1 никога). така потребител с телефонен номер 2345 ако иска да набере потребител на BulPhone набира 1xxxxx, където xxxxx е вътрешният номер на BulPhone потребителя в BulPhone мрежата. трябва само твоят SIP рутер да го пренапише на xxxxx@sip.bulphone.net (т.е. да го отреже 1 и преправи домейна - изумително просто действие в конфигурацията).
В отговор на:
информация и документация по въпроса. може да не им се обаждаш. ще обясня как може да се направи дори и предплатена услуга - като се подкарат radius клиента на ser и го вържеш към пак безплатен рутер.
В отговор на:
можете да го направите за вътрешни разговори във фирмата (ако имате 2 офиса купете по един тъп SIP телефон и го боднете във всеки офис, след което пльоскате SIP Express Router на една LINUX машинка точно както BulPhone - има tutorials как се работи и конфигурира). в този случай дори не ви трябва VoIP Carrier - разговорите са само на IP ниво - peer-to-peer.
Я го обясни това горното на жена ми- адвокат. И я убеди колко ще е лесно да го направи във фирмата, за която работи, колко му е! Е, те си нямат специално назначен на щат човек да се занимава с IT въпроси, ама ти щом казваш че е лесно...
И като за край- много е лесно да търсиш кусури и да критикуваш от страни. Пичовете (и пичките) от BulPhone правят и предлагат нещо. Ти с какво ще се похвалиш? Направи подобно че и по-добро, предложи конкурентен бизнес модел, заеми си мястото на пазара и нека потребителя реши кой да оцелее.
И за да не правиш догадки- не съм служител на BulPhone, може да се каже, че не съм им и потребител (регистриран съм и имам номер от техния план, но съм го ползвал само веднъж) . Подразниха ме постингите ти, и тенденциозното ти отношение. Нищо лично...айде стига толкова, че стана доста късно и ми се спи!
Аре със здраве!
|