|
Тема |
Re: Информатика... [re: Bacил] |
|
Автор |
McLaren (будала) |
|
Публикувано | 07.07.06 21:44 |
|
|
Ами ... не е точно така всъщност, макар и отчасти да си прав.
Всъщност това, което ти описваш е учебното съдържание по дисциплината Информационни технологии. По Информационни технологии се учи:
девети клас втори срок - Операционни системи, Текстообработка, Електронни таблици, Компютърна графика. Не е задължително, ама по никакъв начин никой не е задължил училищата за това да се използват само продукти на Майкрософт. Обаче на практика си прав, че Майкрософт има доста добра маркетингова стратегия към българското образование. Обаче аз ти гарантирам - ако си усвоил Microsoft Office ще усвоиш много лесно и Open Office или Star Office и обратно.
Десети клас първия срок по Информационни технологии се учи Мрежови технологии и Интернет, Електронни презентации, Бази данни.
ИТ се изучават на първо равнище 36 часа в девети клас и 36 часа в десети клас.
Сега относно информатиката: На първо равнище (тоест когато не е профилирана) информатика в българското средно образование се учи първия и втория срок на девети клас. Изучават се Информатика и информация, формални езикови системи, изкуствени езици и граматики, операции със символни низове, булеви (логически) изрази, основи на теорията на алгоритмите, програмиране с конкретен алгоритмичен език. Общо информатика се изучава 72 часа в девети клас.
Или поне това би трябвало да се изучава според учебните програми и държавните образователни стандарти по информатика и информационни технологии.
От следващата учебна година МОН въвежда обучение по ИТ (не по информатика) в пети клас. В следващите години то ще бъде въвеждано постъпково до осми клас. Идеята за сега, доколкото зная, е учебното съдържание да обхваща същите области, които споменах по-горе, но с израстването на учениците обучението да става все по-задълбочено. Или поне за сега такива са плановете.
Ако ми позволите да дам малък пример (непретенциозен) - част от това, което аз преподавам на учениците си можете да намерите на:
Don’t trouble the trouble, until the trouble troubles you
|
| |
|
|
|