|
В страната Б. пазара на недвижими имоти е на точката на замръзване. Има 3500 АНИ и всичките те се нуждаят от сделки. 10 от тях, най-големите, поемат нов курс в предлаганите от тях услуги. Не взимат комисион от купувача и работят само с комисин от продавача. Комисионът е 6 % от продажната цена на съответния недижим имот.Всички останали АНИ обясняват наляво и надясно, как това е трик от страна на големите. 10-те големи АНИ, предприемат нова политика спрямо собствениците на имоти, или по-скоро се ориентират само към онези собственици на недвижими имоти, които са били активни спекулативни купувачи през доброто недалечното минало на пазара, дори още по-точно, били са от онези позъкаснели спекулативни играчи които, които са закупили през последния етап от раздуването на цените, купили са скъпо своите имоти за инвестиция и колкото повече ги държат непродадени, толкова повече цената им е застрашена да падне дори под цената на която те са закупили имота през последната фаза на спекулативния период.
1.Ако 10-те големи агенции си осигурят голяма част от именно тези закъсали собственици, които нямат голям избор и трябва да продават, та било то и да платят и 6% комисион, който да не е натоварен над продажната цен, искана от тях за собствения им имот
А – в кой град най-много се купуваше през последните 2 години, когато спекулативния пазар бе в апогея си
Б – кои бяха клиентите закупували имоти основно за инвистиция
В –колко от тях биха се съгласили да преподават, преди цените да се сринат още надолу
Г- чии клиенти са били, когато първия път са закупували имотите си
Д-чии клиенти ще бъдат сега, когато трябва да препродават имотите си
Е-ще се съгласят да продадът сега, на момента, губейки малко и плащайки 6% комисион , или ще се навият след няколко месеца да загубят двойно и тройно
По същото това време , другите хиляди АНИ имат следния избор:
А-да престанат да взимат комисион от купувача
Б-да продължавват да взимат комисион от купувача, обяснявайки му специалните услуги, които предлагат.
В-колко от АНИ имат спекулативни играчи като продавачи и колко от тези техни клиенти са принудени да продават, сега на момента
Г-колко от техните оферти на продавачи, които не са на зор да продават, ще спрат имотите си от продажба
2.Какво ще направят строителните компании и продавачите на имоти, които са дали собствеността си на определени агенции да им ги рекламира за продажба, но не са продадени с месеци
А-ще си изтеглят офертите от въпросните агенции и ще ги дадът , дори с ексклузивни права, на агенциите, които най-успешно продават за момента на пазара
Б-ако са ги дали, да речем, на 5 агенции за продажба, ще се презастраховат и ще ги дадат на още 15 агенции
В-колко от тях ще ги спрат от продажби
Г-колко от тях ще направят опити да си продадът собствеността сами, търсейки алтелнативни начини
3.Какво ще направят малкото потенциални купувачи, решили да закупят имот в близките месеци
А- ще стоят, ще гледат сеир и ще чакат да падат цените
Б-ще вярват на брокерите, че е хубаво да се изчака, но да се дебне пазара, защото съвсем случайно могат да изпаднат добри оферти, които не са за изпускане.
В-най-случайно брокерите разполагат именно с тези оферти, които не са за изпускане и купувачите развързавт кесията
Г-купувачите ще се усъмнят в твърденията на брокерите
4.Какво ще предприемат брокерите предвид създалата се ситуция на пазара
А-измислят нови тарикътлъци, навиват собствениците да свалят цените, ловуват за купувачи, стават още по-нелоялни с колегите си
Б-използват свободното време за да попълнят пропуски в знанията си, решават да се научат да работят със софтуеарни програми за недвижими имоти, четат специализирана литература какво още има да се случва на пазар по време на криза
В-сменят си професията с друга
Г-разбират най-накрая, че това, което магат и правят може да се предложи на по-ниска цена
|