Момчета и момичета (според рекламната кампания на фирмата предимно момичета ;-) почитатели на Atos. Прочетох мненията от любопитство, като се опитах да разбера какви са мотивите за да се похарчат 17 000 лева за това “чудо” ( за мен думата автомобил носи малко по-различен смисъл). Виждам че го считате за разумен и рационален избор и може би това е нормално, но не мога да се въздържа и да не попитам дали сте си задали следните въпроси:
Какви материали и инженерни решения са използвани в един максимално евтин автомобил? (купували ли сте си комплект китайски отверки за 1 лев, нещо подобно е). Тук не коментирам оборудването и качеството на изпълнение.
Какво ще стане, ако в критичен момент ви се наложи рязко да измените посоката при тази широчина, височина и междуосие. Този популярен тест се прави стандартно с 60 км. в час (вярвам че дори Атоса се движи с тази скорост). За сравнение ще отбележа, че при специално построените спортни автомобили (S1600, S2000) при които се търси максимална стабилност отношението стъпка/междуосие е почти 1/1.
Габаритите може и да са предимство при паркиране, но в повечето случаи просто ви трябва само малко повече опит ... т.е. проблемът не е в габаритите а в задкормилното устройство. В общия случай или има място или няма, а се надявам скоро да се обособят места за паркиране, а не да се катерим по трътоарите.
Ако тези въпроси не ви смущават, явно сте привлечени от цената ... Та знаете ли с колко се обезценява автомобилът ви в момента в който го изкарате от шоурума и шест месеца след това ... за тези пари сигурно цяла година ще се возите на такси (и то луксозен Хюндай ;-).
За да се запази гаранцията на автомобила ви сте вързани изцяло със сервиза на Хюндай, а там добре ви обработват с разни дребни разходи. Ако спрете на пътя и можете да си поправите автомобила на място, ще си загубите гаранцията. Ако решите да си сложите избран от вас касетофон, също ще загубите гаранцията върху електрическата система. Да не говорим ако решите да карате с различно масло или спирачна течност или искате да модифицирате нещо по колата. Де-факто (и де-юре) автомобилът на лизинг не е ваш, по-скоро е като да рентнеш кола ... за към 10 лева на ден, само че накрая си остава за вас.
Несъмнено сте проверили какви са алтернативите за тази цена, но защо само сред новите автомобили предлагани в БГ. Не е ли икономически по-обосновано да си купите която и да било едногодишна кола от Германия? Да не говорим, че по принцип на претенциозния немски пазар се предлагат автомобили с високо качество, докато нашите дилъри на нови коли са склонни на компромиси ... като например серия с по-стар модел двигатели или нещо такова. За сравнение Хюндай Гетц не 2-3 години и 20 000 –30 000 км. струва около 12000 лева, а от нова година ще си спестите и ДДС-то и митото. До 10 000 лева може да вземете и Атос на 1-2 години на няколко хиляди км. Да не говорим за много по-сериозни автомобили, които могат да се купят за 5-6 000 евро. Ако имате желание да карате икономичен автомобили погледнете съвременните дизели със смесен разход 5-6 на сто за тази цена например TDI на VW Group, дори и Фабия SDI ще се справи отлично. И няма да ви се налага да пътувате с малък и тесен автомобил, за да спестите някой лев, пък и въртящият момент ще ви позволи да си карате и по баирчетата с над 120 ;-) За поддръжката въпросът е сложен, но винаги можете да си намерите сервиз не по-лош от Хюндай, а със спестените пари ще може поддържате колата си повече от 5 години, е , ако не сте такси ;-)
... та такива ми ти работи ... така си мисля аз, а не е лошо да се види и различна гледна точка ...
На настоящите собственици – със здраве да си ги карате Атосчетата!!!
Редактирано от OgyWRC на 26.07.06 15:46.
|