|
Тема |
Re: Chrome [re: Volkano v.6] |
|
Автор |
croesus (?!?) |
|
Публикувано | 05.09.08 00:24 |
|
|
Не си съвсем прав за Гугъл. Погледни например колко техни продукти са изоставени. Бях чел преди време и една статия в Слашдот за code.google.com като още едно фиаско на Гугъл и за Оркут, който по неизвестни причини станал популярен само в Индия и Бразилия.
Разбира се имат и продукти, които рулират. Търсачката им, Ютуб, Гугъл мапс, Блогер, Гмейл къртят мивките. Транслатора им също ми направи невероятно впечатление - превежда много по-добре от и на български от всичко автоматично, което съм виждал.
А Хрома вече взе 0,5% от септемврийския ми трафик, т.е. интерес към него има. За мен плюсовете му са, че е наистина бърз, наистина "мулти-нишков", с оптимизирано управление на паметта, много опростен интерфейс.
Минусите му са на първо място кофти рендъринга, после неясно защо се инсталира на два пъти повече място от ФФ, с опростения интерфейс малко е преиграно - налага се да покликаш с мишката докато намериш нещо, което ФФ го има на бутон и накрая тези минимизирани "Settings" са подигравка с компютърното общество
Според мен Хром едва ли ще вземе повече от 1-2% дял в дългосрочен план, защото конкурентите му имат други преимущества, различни от качеството и скоростта на рендване. Например едва ли ще му стигне и петилетка, за да навакса това, което къмюнитито на ФФ създава като плъгини, ад-они, скинове, прочее.. Аз не бих зарязал нито флашблока, нито файърбъга, нито файрефтипи-то заради красоти и прелести. Ето например Опера и Сафари въпреки, че гледат да са винаги най-иновативни, едва стигат 5% заедно.
Освен ако на Гугъл не им щукне някоя умопомрачителна идея, с която да поставят другите пред свършен факт, както някога Майкрософт направиха с Нетскейп. Тогава наистина Хрома може за 2-3 години да стане фактор при браузърите. В тази връзка според мен Гугъл трябваше да купят Нетскейп вместо да правят нов браузър. Щяха да получат наготово едно малко, но много лоялно общество от фенове (сред които и моя милост), които да работят усърдно за него, плюс история, марка-легенда и т.н.
|
| |
|
|
|