|
Тема |
Re: онлайн магазин [re: lasska] |
|
Автор |
lnside (Stupid dog!!) |
|
Публикувано | 22.06.06 00:55 |
|
|
Ама, пич, тва си е много сериозна работа. Повярвай ми, ангажимента с един онлайн магазин е абсолютно същия, както с един реален магазин на улицата. Даже в някой отношения е още по-засукана работата... Ще се опитам да ти нахвърлям няколко препоръки/идейки/въпроса, а пък ти си реши кои да ползваш.
1. Още веднъж си помисли дали имаш нужда от онлайн магазин :)
2. Още преди да ти е готов магазина си намери човек, който ще се научи в последствие да :
- пише грамотно
- да редактира продуктовата гама на щандовете
- да може да обработва снимки (препоръчително е да може и да прави снимки)
- да може компетентно да отговяря на клиентски запитвания
- да ти праща поръчаните стоки
- да може по всяко време да ти каже дадена поръчка до къде е стигнала
- да следи плащанията и наличността на стоките (представи си една рядка стока с количество 1 брой, която едновременно се продава и в реалния ти магазин и в онлайн магазина :) тръпки да те побият чак )
3. Избери си система за разплащане (по-горе ти изредиха варианти, лично аз ползвам 2co e-pay)
- ами ако има клиенти, които не ползват такъв тип плащане?
4. Избери си куриер за твоя магазин, и то такъв, че стойността доставка да не надхвърля стоността на закупените стоки (в България още не сме свикнали, че това може да бъде нормална ситуация)
- ами ако има некво селце, което не се обслужва от избрания куриер или се обслужва ама на 3 месеце веднъж?
5. Домейн и качествен хост са по подразбиране (само това си е тема за отделна дискусия)
6. Не ползвай готови решения! Намери си подходяща фирма, която да ти изработи магазин по твоя спецификация, защото после никоя фирма няма да се наеме да ти прекроява некво фрее нещо...
- трябва да си наясно как ще бъдат обособени щандовете - дали само категории или и подкатегории ще има
- страницата с детайлната информация за даден продукт дали ще бъде унифицирана за всички продукти или ще бъде гъвкава
- ще ще се регистрират ли клиентите ти в магазина или ще купуват "с 2 кликвания на мишката"
- ще има ли некакви маркетингови заигравки с клиентите - "изпрати на приятел и той като купи ти ще ползваш отстъпка", разни промоции "плащаш 3 получаваш 23" (и въобще не е смешно, защото като се зацикли един дълъг период с ниски продажби требе отреагираш по някакв начин, на реалния магазин лепиш един надпис "дънки по 7 лв." или "-200% отстъпка" а на онлайн магазина отново отиваш при фирмата, която ти го е сковала и пак си плащаш да ти сложат такава екстра. За това в началото помисли с какъв инструментариум искаш да ти стартира магазина)
7. Реклама. Бюджета за рекламата на магазина ти е нормално да нахвърли този, за изработката :) Или рекламираш или ще си собственик на поредния сиво-син онлайн магазин, който има по 2 уникални посещения на ден и 100 лв. оборот за 2 години. Рекламирай там, където ти е прословутата целева група.
8. Не пращай спам
9. Не ходи на курсове "Основи на е-бизнеса" (от там навремето ми дадоха CD с ICQ 2003а и първия албум на Азис)
Ами много са нещата, които трябва да се вземат под внимание. Аз ти изброих само някой проблеми, с които конкретно съм се сблъсквал. Има още 164 000 проблема, които сам ще откриеш :)
Инвестирай мъдро!
...all those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die...
|
| |
|
|
|