|
Тема |
Re: Za ili protiw banner 468x60? [re: magic-] |
|
Автор |
Jako (Екс-дираджия) |
|
Публикувано | 04.11.02 14:48 |
|
|
Принципно погледнато никъде няма задължителни стандарти за изработка на банери. Стандартизацията е по-скоро с цел да се улесни клиентът и да се намалят разходите му. При един медиамикс в 10 медии с различни стандарти, той трябва да плати 10 различни вида банери. Това е едната страна на въпроса. Другата е, какво става ако по време на кампанията се окаже, че трябва да се променят банери - отново 10 плащания и тн. Разбира се от компетенциите на агенцията, която провежда кампанията е да препоръча най-добрият възможен вариант на своите клиенти. Това обаче е доста сложно, защото самата агенция трябва да е провела доста кампании и да има възможност да сравни показателите като съпостави типовете рекламирани продукти, с типовете рекламни форми, различните медии и тн. .
Груба грешка е някой да оценява, изхвърля или зачерква даден размер банер. Аз лично съм виждал click-rate 10% точно на банер 468/60 и то не в съвсем далечното минало.
Причината да пада доверието в банерите е комплексна - недостатъчно добри рекламни послания, опити за манипулация и заблуда на потребителя и тн. Според мен в банера има още живот, независимо от вида му и независимо от положението му - има рекламни послания, които по никакъв начин не могат да бъдат разположени на вертикален банер, както и има такива, които са се утрепали за такъв. Промоционалните текстове по-скоро биха спаднали към категориите малки обяви и имат своето положително влияние върху аудиторията, но за сметка на това не създават чувство за живот на рекламата. Съчетанието на промоционален текст и графика в случая е по-удачния за мен вариант и дава /сигурен съм / доста добри резултати.
В крайна сметка основното и определящото винаги ще си остава клиентът. Защото както знаем "Който плаща - той поръчва музиката". Ние можем да си го съветваме и да му даваме акъл, но последната дума винаги е негова.
Та ако трябва да дам съвет, той е: предвиждайте възможност за всякакви рекламни форми при създаването на страници. Не се знае кой, кога и какво ще поиска. Не се колебайте да използвате и рекламни форми, които не са описани в стандарти. Съумеете ли да убедите рекламодателя, че тази рекламна форма ще удовлетвори неговите цели и изисквания - няма стандарти, няма клишета. С две думи експериментирайте, а пък ако експериментът се окаже успешен - обадете се. Клиентите от мен.
|
| |
|
|
|