Току-що гледахме по БНТ репортаж от награждаването.
Не знае какво мислите по въпроса за отминалия конкурс, но нашето мнение е, че той се превърна в пълна порнография и тържество на меркантилния дух.
Не говорим само за това, че Томс и Ко. използват всичко, за да представят своите фирми като най-добрите.
Не говорим и за това дали е нормално в конкурса да участват сайтове, които са изготвени от а) организаторите, б) журито, в) свързани с тях лица.
Не говорим и за това, че за да ги излъчват в момента по БНТ, са дали наградата на... БНТ, вместо, да речем, на БТВ, които имат значително по-добър сайт. Да не говорим за ТВ Европа, че и те са с по-добър. Пък и в някои други категории спечелиха пак телевизии (вижте и по-долу).
Не говорим и за това, че същата Томс се "закачи" за конкурса на и две години "смучеше" от рейтинга му, докато СОКИ не решиха да се върнат към традициите и изгониха търговците от храма.
Не говорим и за това, че именно конкурсът на СОКИ беше този, който започна да оценява българските уеб-дизайнери още през 1997 г.
Няма да говорим за това, че Томс и Ко. превърнаха добрата идея на СОКИ в комерсиална дейност.
Не говорим и за това, че не стана ясно как се определя "най-посещаваният" сайт и как един варненски портал ще я спечели, след като 30 % от всички потребители в страната са в София.
Не говорим и за това, че в категорията "електронно издание" са включени наред - радио, тв, вестници, "българска страница по астрономия" (не е шега!). И липсват например "Радио Сити", "Радио Нет", "Дарик радио" и десетки други...
Не говорим и за това, че в категорията "институционален сайт" влизат едновременно Столична община (автор: фирмата на Томс) и Технологическо училище Електронни системи (не е шега!).
Не говорим и за това, че наградата за дебют на годината от Майкрософт получи БНТ, чийто уеб сайт работи под... Windows. Хубаво е, че поне публиката ги освирка. Хубаво беше, че от името на ръководителите на корпорацията Майкрософт организаторите от фирмата на Томс получиха и специална награда, за да е ясно кой командва парада. И кой поръчва музиката.
Не говорим, че за корпоративен сайт наградата получи... телевизия ММ (не е шега, тя явно не е електронно издание!)
Не говорим и за това, че развлекателен сайт стана Егоист (браво, но защо не за медиен сайт?), а сайт на публиката стана Сладур, където има предизвикателни, да не кажем нещо по-вулгарно, снимки на малолетни.
Не говорим и за това, че наградата на оранизаторите от "м3" получи... продукт, дело на техния собствен Интернет-доставчик.
Не говорим и за това, че водещите бяха облечени с дънки и сака
За всички тези неща няма да говорим, защото след като не ги виждаме отразени в медиите, не са се случили.
  
|