Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 06:44 25.04.24 
Клубове / Наука / Хуманитарни науки / История Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Бележки към текста: 93-180 [re: Rex Mysorum]
Автор Rex Mysorum (sive Vulgarum)
Публикувано19.09.05 16:27  



93. Procopius, Pers., I.XXIV.19.
94. Anecdota, XIX.6.
95. Ibid., XIX.15-16.
96. Виж: Диодор Тарс при Фотий, op.cit., BL, Париж, 1965, т. 4, стр. 36.
97. Виж: Орозий, VII.43.
98. Historia Nova, II.35.
99. Anecdota, XXIII.24.
100. Ibid., XVIII.34.
101. Ibid., XI.36.
102. Ibid., XIX.11.
103. Ibid., VII.1.
104. Ibid., IX.33.
105. Ibid., XVII.4. Докато описва пристрастието на Юстиниан към Сините, Евагрий Схоластик използва изразни средства, които са по-злостни от тези на Прокопий. Императорът бил дотолкова предан на Сините, казва Евагрий, че “те всъщност започнаха да убиват опонентите си хладнокръвно посред бял ден и в центъра на града, и не само че не ги наказваха, ами дори бяха считани за достойни за почести”. (Ecclesiastical History (Църковна история), I.V.32.) Евагрий не казва на своите читатели дали жертвите на тези жестокости са заговорничили срещу управлението на Юстиниан.
106. Anecdota. Loeb, стр. 77, бел. 2.
107. Op.cit., I.12. Редакция на R. Wuench, Лайпциг (Teubner), 1967, стр. 4 и 7.
108. Getica, V.34.
109. Ibid., XXIII.119.
110. Anecdota, VII.9-14.
111. пак там.
112. пак там.
113. Relatio de legatione Constantinopolitana, MGH, Scriptores, т. 3, стр. 351.
114. PL, т. 51, col. 942.
115. Както беше посочено (параграф 38), Дуклянският презвитер идентифицира готите със славяните и с българите. Томас Спалатенсис казва същото. Освен това, сръбски автор от тринайсти век говори за един дезертьор “от готския народ, наричан още български” (Фердо Шишич, Летопис и пр., стр. 114-115). Понеже Иречек и Шишич не са разбирали политическата ситуация в Далмация през шести, седми и последвалите векове, те отричат местните предания, според които хърватите и славяните са потомци на древните готи, затова определят тези предания като готомания (Gothic mania). И до днес някои български историци говорят за тези предания като за “заблуди на романтици”.
116. Opera omnia, PL, т. 82, col. 339-340.
117. На заловения Гелимер и жена му били дадени “земи, за да не бъдат обект на презрение в Галация”, на които земи семейството е могло да живее. (Procopius, Vand., IV.IX.13. Loeb, т. 2, стр. 283) Според друг източник, няколко години по-късно Гелимер е направен граф от Юстиниан и е изпратен да пази източната граница от партите. (Hermanni Augiensis Chronicon. MGH, Scriptores, т. 5, стр. 87)
118. Cod. 231, BL, т. 5, стр. 66.
119. Армин Павич, стр. 96.
120. пак там, стр. 127.
121. пак там, III.4.7. и VII.2.5.
122. H.E., II.5, част от която е представена в приложението към “Uber das Leben und die Lehre des Ulfila” на Г. Вайц, Хановер, 1840, стр. 59.
123. Виж параграф 56.
124. A.I. Bekker ed. (CSHB).
125. PG, т. 101-104, Париж, 1860.
126. Виж Стефан Бояджиев, Софийската църква Св. София, София, 1967, стр. 20. (на български с резюмета на немски и френски)
127. Procop., Build., IV.31. Loeb, стр. 227.
128. пак там, IV.I.36.
129. Виж Serdica, Materiaux et recherches archeologiques, tome I, Sofia, 1964. Academie Bulgare des Sciences. Редакция на Т. Герасимов. Статията на С. Бобчев, стр. 121.
130. Д-р G. Mulyk-Lucyk от Уинипег наскоро ме уведоми за кончината на д-р Парамонов през 1970.
131. История “Руссов” и пр., no. 4, стр. 343. Лесной по-нататък съобщава, че при смъртта на Хмелницки командирът на запорожката (украинската) армия казал следното за покойния лидер: “Нашият скъп водач! Нашият древноруски Одонацер!”. (от англ: Our dear Leader! Our ancient Russian Odonatser! – бел.пр.) Пак в същата книга, no. 9, Париж, 1959, стр. 1029.
132. No. 6, стр. 622.
133. Anecdota, XV.12.
134. пак там, XXI.26.
135. Книга IX.7.40. Loeb, т. 2, стр. 449-450.
136. Dio Cassius, LVII.24.2-4. Loeb, т. 7, стр. 181-182.
137. пак там, 71. BL, Париж, 1930, стр. 57.
138. Орозий (VI.15) казва, че тези 400 хиляди книги са изгорени в огъня, който избухнал по време на войната срещу Юлий Цезар. Той обаче прави коментар и за ограбването на библиотеката (в Серапея) от християнските фанатици “в наши дни”, което се отнася очевидно за дните, в които е имало бунтове по времето на Теодосий (389 или 381 година н.е.).
139. Виж. Diog. Laert., IX.1.17. Loeb, т. 2, стр. 425.
140. Споменато от Фотий, пак там, BL, т. 2, стр. 33.
141. Annales Ecclesiastici, т. 2, стр. 739. Максимин тук очевидно се отнася за Maximianus Herculius.
142. Candidus, Fr. I, както е цитирано от C.D. Gordon, пак там, стр. 132-133.
143. Moralia, De Pythiae Oraculis, 401A-B. Loeb, т. 5, стр. 295.
144. Hdt. VII.126.
145. Виж Photius M. Petsas, Pella, Carl Bloms Boktryckeri, Lund, 1964, стр. 6.
146. Historia Nova, I.38-41. Превод на английски от James J. Buchanan и Harold T. Davis, Trinity University Press, San Antonio, Texas, 1967, стр. 23f.
147. Annals, XII.24.
148. Div. Claud., V.5. SHA. Loeb, т. 3, стр. 161.
149. Justinus. Epitoma, XXXII.16. Paris (Garnier), 1936, т. 2, стр. 133.
150. Изписването “Orolos” е дадено във “Vita Thucydidi” на Markellinos. Виж Thucydides. Lib.I-II. Ed. O. Luschnat. Leipzig (Teubner), 1960, стр. 4, бележка.
151. Maximini Duo, I. SHA. Loeb, т. 2, стр. 317.
152. op.cit., стр. 104.
153. op.cit, стр. 37.
154. пак там, стр. 3.
155. Vand., IV.XXIV.3. Преводачът на английски за изданието на Loeb (Х.Б. Дюинг) охотно латинизира това име на Vigilantia. На родния език на Юстиниан истинското име на тази дама, както личи, е било Blanche (Белолица).
156. Anecdota, XII.18.
157. Macrob., Sat., I.18.8-11. Ред. J. Willis, Лайпциг (Teubner), 1968, т. 1, стр.102-103
158. op.cit., стр. 109.
159. Flavius Vopiscus, Probus, III. SHA. Loeb, т. 3, стр. 341.
160. пак там, XII.2. Loeb, т. 3, стр. 359.
161. Виж изданието на Teubner (ред. R. Wuensch), 1967, стр. 161. На латински може да е написано: Fortunae reduci ob devictos Gothos.
162. Antoninus Caracallus, X.6. SHA. Loeb, т. 2, стр. 28. Тъждествеността на готите и гетите е ясно изразена в този източник с латинска недвусмисленост: Gothi Getae dicerentur.
163. Конспект на книга LXXVIII, 12.5. Loeb, т. 9, стр. 307-309.
164. De Regno, 1081A. Превод на френски от Christian Lacombrade. Париж, BL, 1951, стр. 54. Преводачът твърди, че Synesios е използвал древните имена на “варварските” народи, за да си придаде тежест. Това мнение (което е особено разпространено и до днес и стъпва на тежкия, но с нищо необоснован в повечето случаи термин “архаизация” – вметка на пр.) е сред основните причини за мъглявината, която обгръща цялата история на късната Римска империя. Синесий (Synesios) и неговите съвременници не са имали каквито и да било причини да усложняват текстовете си като жонглират с имена. Той нарича готите с името гети, защото СА били гети.
165. Op.cit., стр. 116.
166. N.H., lib.VII.LVI.192.
167. 12.8.4.
168. VII.111.
169. Suet., Fiv. Aug., 94.5.
170. Виж Rodney S. Young, The Gordion Campaign of 1965, American Journal of Archaeology, LXX, No. 3, July, 1966. Наличието на древна фригийска писменост е засвидетелствана многократно. Например Плутарх пише: “Не си струва да се обръща внимание на фригийските писания, в които се казва, че Serapis е син на Heracles, а Isis е негова дъщеря, както и че Typhon е син на Alcaeus, който също бил син на Heracles.” Moralia, De Iside et Osiride, 362 (29). Loeb, т. 5, стр. 71.
171. 7.3.2.
172. Anab. I.5.8.
173. Фр. 36 във Fragmenta Historicorum Graecorum (Muller), Париж, 1834, т. 1, стр. 375.
174. Ex Ponto, IX.49-54.
175. пак там, IV, 13-то писмо, 16-22.
176. Discours de Julien Cesar, BL, Paris, 1932, стр. 143.
177. Roman History, II.CX. Париж (Garnier), стр. 231.
178. Getica, XXI.112.
179. Виж Jean Babelon, La Numismatique antique. Париж (PUF), 1964, стр. 64.
180. Zywoty Konstantyna I Metodego. Ред. Tadeusz Lehr-Splawinski, Poznan, Instytut Zachodni, 1959, стр. 39 и 99.



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Убийството на юстиниановата самоличност Rex Mysorum   23.08.05 17:00
. * 1-5: предговор, въведение, за житието Rex Mysorum   23.08.05 17:01
. * 6-11: Критиката на Джеймс Брайс Rex Mysorum   23.08.05 17:04
. * 12-15: Въпросът за надеждността Rex Mysorum   23.08.05 17:05
. * 16-20: Въпросът за надеждността - втора част Rex Mysorum   23.08.05 17:08
. * 21-25: Въпросът за надеждността - трета част Rex Mysorum   23.08.05 17:09
. * 26-29: "Грешките" на епископ Марнавич Rex Mysorum   23.08.05 17:11
. * 30-36: Славяноезичните готи - първа част Rex Mysorum   23.08.05 17:14
. * 37-45: Славяноезичните готи - втора част Rex Mysorum   23.08.05 17:16
. * 46-50: Славяноезичните готи - трета част Rex Mysorum   23.08.05 18:01
. * 51-55: Митът за славянското нахлуване Rex Mysorum   23.08.05 18:02
. * 56-58: Митът за славянското нахлуване - 2 част Rex Mysorum   23.08.05 18:04
. * 59-60: Славянската писменост по юстинианово време Rex Mysorum   23.08.05 18:05
. * 61-70: "Anecdota" на Прокопий Rex Mysorum   23.08.05 18:07
. * Re: 61-70: "Anecdota" на Прокопий Rex Mysorum   17.09.05 01:52
. * 71-76: Селимир и Теофил Rex Mysorum   23.08.05 18:09
. * 77-86: Биографията на Иван Томко Марнавич Rex Mysorum   23.08.05 18:10
. * 87-91: Новите данни Rex Mysorum   23.08.05 18:11
. * 92-97: Новите данни - втора част Rex Mysorum   23.08.05 18:12
. * Заключения Rex Mysorum   23.08.05 18:13
. * "Убийството на юстиниановата самоличност" Sysiphus   23.08.05 20:09
. * Re: "Убийството на юстиниановата самоличност" XOPЪ+БATЪ/XOPЪ+BATЪ   23.08.05 22:41
. * Re: "Убийството на юстиниановата самоличност" Rex Mysorum   24.08.05 00:46
. * Re: Убийството на юстиниановата самоличност Ziezi   23.08.05 23:21
. * Re: Убийството на юстиниановата самоличност Rex Mysorum   24.08.05 00:32
. * Приложение V: Вандалски речник Rex Mysorum   24.08.05 21:07
. * Re: Приложение V: Вандалски речник Ziezi   24.08.05 22:04
. * "Руския превод" Tyлca   25.08.05 14:42
. * Re: "Руския превод" Rex Mysorum   25.08.05 20:22
. * Приложение I: Vita Justiniani Rex Mysorum   25.08.05 19:50
. * Невероятно Dremen   26.08.05 01:23
. * Re: Невероятно Rex Mysorum   26.08.05 07:34
. * Re: Приложение I: Vita Justiniani Ziezi   26.08.05 12:26
. * Приложение II: Красноречието на липсите Rex Mysorum   26.08.05 19:21
. * Re: Приложение II: Красноречието на липсите мakeдoнчe   26.08.05 22:42
. * Re: Приложение II: Красноречието на липсите Rex Mysorum   26.08.05 22:58
. * Re: Приложение II: Красноречието на липсите komita   26.08.05 23:03
. * Re: Приложение II: Красноречието на липсите Rex Mysorum   26.08.05 23:04
. * Re: Приложение II: Красноречието на липсите komita   26.08.05 23:10
. * Re: Приложение II: Красноречието на липсите Rex Mysorum   26.08.05 23:23
. * Извинявям се - прав си комита! мakeдoнчe   27.08.05 02:26
. * Re: Приложение II: Красноречието на липсите мakeдoнчe   27.08.05 02:33
. * Re: Приложение II: Красноречието на липсите komita   27.08.05 11:04
. * Приложение III: Тракийска ономастика Rex Mysorum   28.08.05 00:11
. * Приложение IX: Юстиниан и Енциклопедия Британика Rex Mysorum   28.08.05 21:06
. * Re: Само една поправка. komita   28.08.05 21:10
. * Re: Само една поправка. XOPЪ+БATЪ/XOPЪ+BATЪ   28.08.05 21:20
. * Re: Само една поправка. komita   28.08.05 21:21
. * Re: Само една поправка. Rex Mysorum   28.08.05 21:43
. * Re: Само една поправка. Ziezi   28.08.05 21:59
. * Re: Само една поправка. Ziezi   28.08.05 22:10
. * шопи = сапеи Ziezi   29.08.05 11:10
. * Re: шопи = сапеи. До Рексъ Мизорумъ! XOPЪ+БATЪ/XOPЪ+BATЪ   29.08.05 19:50
. * Re: шопи = сапеи. До Рексъ Мизорумъ! Rex Mysorum   30.08.05 14:51
. * Re: шопи = сапеи. До Рексъ Мизорумъ! komita   30.08.05 17:20
. * Re: шопи = сапеи. До Рексъ Мизорумъ! Rex Mysorum   30.08.05 17:26
. * Re: шопи = сапеи. До Рексъ Мизорумъ! XOPЪ+БATЪ/XOPЪ+BATЪ   10.09.05 02:59
. * Приложение XI: Бележки за църквата "Света София" Rex Mysorum   30.08.05 17:39
. * Епилог Rex Mysorum   31.08.05 20:22
. * Приложение Х: За сборника ръкописи Rex Mysorum   03.09.05 22:49
. * Приложение XII: Виждал ли е Алемани слав. житие? Rex Mysorum   05.09.05 18:10
. * Приложение IV: Гети и готи Rex Mysorum   13.09.05 18:28
. * Re: Приложение IV: Гети и готи vencci   01.10.05 17:08
. * Re: Приложение IV: Гети и готи komita   01.10.05 18:49
. * Re: Приложение IV: Гети и готи Rex Mysorum   01.10.05 20:21
. * Re: Приложение IV: Гети и готи komita   01.10.05 22:07
. * Re: Приложение IV: Гети и готи Rex Mysorum   02.10.05 10:24
. * Re: Приложение IV: Гети и готи last roman   07.10.05 11:10
. * Re: Приложение IV: Гети и готи XOPЪ+БATЪ/XOPЪ+BATЪ   07.10.05 11:51
. * съсълов Rex Mysorum   12.10.05 15:10
. * Приложение VI: За славянската писменост преди 9 в. Rex Mysorum   14.09.05 18:49
. * Приложение VII: Езикът на Авксентий Rex Mysorum   15.09.05 18:14
. * Приложение VIII: Плочата от Залцбург Rex Mysorum   16.09.05 18:06
. * Бележки към текста: 93-180 Rex Mysorum   19.09.05 16:27
. * tutto finite с тази книга, Rex Mysorum   19.09.05 16:39
. * Re: tutto finite с тази книга, XOPЪ+БATЪ/XOPЪ+BATЪ   22.09.05 18:12
. * Re: tutto finite с тази книга, XOPЪ+БATЪ/XOPЪ+BATЪ   25.09.05 23:17
. * За Rex Musorum 12O112   07.10.05 19:20
. * Re: За Rex Musorum Rex Mysorum   07.10.05 19:54
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.