Кой маркира трета лента с двойна непрекъсната линия?
...
За мен е несериозно да се ориентираш само по мантинела, сива на цвят, с нефункциониращи отражатели. Ориентирите са множество, един от тях са двата последователни знака.
Не можеш да знаеш какво става в главата на водача. Тук преди десетина години имаше ужасна трагедия - белгийски автобус с ученици катастрофира в тунел в Швейцария и почти всички деца загинаха. Няколко години водиха разследване и така и не можаха да установят причината. Пак е през нощта, но катастрофата става още съвсем в началото на пътуването, в първия тунел. В тунелите на всеки няколко километра има аварийни отбивки в дясно, изсечени в стената, където може да се съберат два автобуса или ТИР-а. Шофьорът е карал с разрешените 100 километра в час, навлиза в такава отбивка, която е изсечена в стената на тунела, и се забива в края й без никакъв спирачен път - със 100 километра в час се удря челно в бетонна стена. При положение, че всичко е осветено като ден и означено със съответните знаци, че става дума за аварийна отбивка.
Като четох какво пишеше по вестниците, шофьорът е бил с голям стаж, но като шофьор на градски автобус и за сефте карал екскурзионен и не познавал пътя. Според мен, възможното обяснение е, че шофьорът се е заблудил, че има платно в дясно от него и като уставен шофьор веднага е навлязъл в дясното платно, без да се усети, че след 50 метра това "платно" свършва с вертикална стена. При 100 километра в час, това са секунди, според мен е действал автоматично, рефлексивно, без да успее да си даде сметка какво прави - ей тука има снимка:
Тъй че това с десните платна, изникващи изневиделица, е много опасно. Както написах по-горе, наскоро се прекарах и аз така с изневиделица изникнало дясно платно, добре че беше без последици, само с няколко километра разкарване в повече.
|