|
Тема |
Обезвъздушаването+ [re: legato] |
|
Автор |
Щ-3O4 (Щука) |
|
Публикувано | 25.10.05 09:22 |
|
|
Сутринта предупредиха столичани, да си отворят вентилите на радиаторите, защото ще пускат топлото:-) Да ги отворят за да не се получи въздушна възглавница. Системата се пълни бавно отдолу нагоре и в най горната част има преливник-като прелее-пълна е системата. Та така и с колите. Казанчето е в най горната точка. Отваряш всички кранове на отоплението, казанчето-без капачка и пълниш леко. Като достигне половината на казанчето, припалваш за десетина секунди и ако трябва-допълваш с антифриз. Оставяш на МАКС и това е. :-)
Използвам тук да продължа малко по въпроса трябва ли предварителен прогрев на двигателя преди тръгване или не.
-Всеки знае че има температурни разширения на клапани и сегменти. И термина-регулиране на "топло".
-гъстотата на маслото-ясно каква е.
-изпарението на бензиновите пари при ниска температура е по-лошо.
Инжекционните системи овладяват чрез контролера всичките аномалии и колата може да тръгне веднага без да дави и прекъсва. Още по-вече, че например в Германия е забранено работа на празен ход току така. Екологични норми се спазват.
При карбураторните двигатели нещата са различни.
Така, че моето мнение по този хич не елементарен въпрос от чисто техническа гледна точка е, че инжекционите трябва да подгряват 20-30 секунди, за карбураторните-1-2 минути. В зависимост от студа на вън. Да не говорим за запотени стъкла и т.н. От практическа гледна точка-всеки може да си тръгва когато си иска-без прогрев или с прогрев:-)
П.П.
Има един класически пример по темата:
Лекар обикаля цял ден пациентите с автомобила си. Разстоянията между жилищата им е малко и двигателя не достига работна температура. Освен това като спре при пациент-загася двигателя. И така цял ден автомобилът му работи в режим на недогрев. Което ясно до какво води-завишен разход на бензин и по-бързо износване на двигателя.
Редактирано от Щ-3O4 на 25.10.05 09:32.
|
| |
|
|
|