|
Тема |
Re: компютър за FORD Orion ZETEC 16V 1.6L [re: dae] |
|
Автор |
Disc (Ford Rider) |
|
Публикувано | 13.08.05 04:01 |
|
|
Мамка му...Аз си мислех че поста ми от преди 2 седмици се е появил... явно дир.бг имат проблеми.
Срамота е човека да не може да си кара колата 1 месец...
Искам да попитам - има ли искра? Защото наскоро се случи да отремонтираме един Ескорт дето не щеше да пали. Проблема се оказа в EDIS модула.
kEFI - може и да има нещо вярно в това с "икономайзера" (бих казал имобилайзер...), защото Форд почват да монтират сериийно след 199Х година PATS, фабричен имобилайзер. Ако не се лъжа беше след '94, но не съм сигурен. В ключа има капсула с чип, който е нужен за да запалиш колата... ако dae има резервен ключ (който изглежда като всички нормални Форд ключове) или такъв който е правен в последствие при някой ключар и с него колата си е палила преди случката значи няма PATS.
Но нека се върна на проблема.
Ако колата на dae е с външен EDIS модул тогава:
Намери EDIS модул - монтиран е до казанчето за течността за чистачките - черна кутиика с голяма букса и лепенка EDIS.
Замери с мултицет, мисля черното кабелче на буксата, на контакт трябва да има 12V, ако не е черното кабелче, пробвай всички подред в буксата докато го намериш. Не се притеснявай - няма опасност да направих нищо нежелано с търсенето на 12V с мултицета.
На ескорта който споменах сменихме почти всички датчици с такива от работеща Фиеста и пак не запали. Вадим свещите - искра има. Праблема обаче се явява при палене - там където идват 12V на контакт (черното кабелче, или какъвто едруг цвят намерен с мултицета по-рано), при палене падат до 9V!!!
Пуснахме едно кабелче от плюса на акумолатора до въпросното черно кабелче, завъртаме ключа и ВОЙЛА! - колата запали. По-късно срещнах в английски форум, както и в БГ Форд форум мнения, че в кутията с бушоните и релета има 2 платки, който са свързани с кабели помежду си и много често се появяват студени спойки, а от там и аномалии в ел. инсталацията на колата. Явно проблема с онзи Ескорт беше такъв, но не се впуснахме в прилючение да търсим точно къде е лошата връзка - просто добавихме едно реле и малко кабели и толкоз.
Надявам се проблема на dae да е същият!
Ако колата е с вътрешен EIDS модул (намира се в самият компютър) - тогава немога да кажа че моята теория може да бъде проверена... Форд започват да слагат EDIS модула в компютъра някъде към '95-96.
dae - ако имаш въпроси относно написаното - ще се постарая да отговоря.
Поздрави!
Orion 1,4 8V >1.8T 16V
|
| |
|
|
|