И аз се извинявам - доста остро се изказах. Но живота ни изнервя и...
Колегата brock казва купуваш си спокойствие-добре звучи, ама само звучи...
Ако на мен колата ми е с пълно каско и я намеря смачкана отпред макар и минимално от някой учещ се да кара докато ме е нямало - кво? Спокоен? Ха...Искам да видя кой би останал спокоен! Караш я на оглед - където на тях (застарховтелите) им е удобно (там им е офиса) и когато на тях им е удобно (в работното им време) когато простосмъртните също са наработа и трябва някой да те покрива или да бягаш от работа или да вземеш отпуска (поувлякох се, ама си е време и път, т.е. пари). Пишеш като за световно и:
1. В техен сервиз. Няма да обяснявам, че пак в работно време трябва да си в точка Х и пак време и път (разбирай пари). Когато сервиза е техен - т.е. сключили са договор със сервиз => Незнаеш кой работи там, дали е кадърен. Може да е някой който да ти ползва колата за опитно поле, т.е. да се учи. Частите естествено са възможно най евтините, т.е. менте. На колега му сложиха фар който се оказа плексигласов някъв и с някво картонено тяло покрито с фолио и потъмня за 6 месеца...Оригиналния е стъклен с пластмасово тяло. Ама като го разгледал по-подробно чак накрая?! И накрая но не на последно място те мотаят до последно - време (отново пари, особенно ако неможеш без колата си). Позната си удари реното и беше с пълно каско щото е на лизинг и го правиха месец и половина! Неможели нещо си да открият - разбирай няма го по моргите щото иначе в магазина го има ама е майка си и баща си. Аз си занасям частите и след 5-6 дена си я взимам (сериозен инцидент). Като немогат да се справят - да открият някоя част ти казват намери си я, ама да не е повече от .....-сл. с колежката с Реното. Като ти боядисват примерно само калник (да речем металик) изобщо незнаеш кво слагат - останали от преди ако не боя то разредители, втвърдители и т.н. (има една камара правила за начин на смесване, пропорции и т.н.) Пък се боядисва на слоеве - изпича се еди колко си време на еди ква си температура, шлайфа (полира се), после пак се пръска с лак, пак се пече и въобще дали и 50% от технологията спазват само те и дядо боже си знаят. Накрая вземаш си колата и на 2-я ден почваш да псуваш - колега взел си я от сервиза и пред блока му изтекло половината масло - казали му, ами от удара нещо се е разместило, а ние си сменихме гарнитурата на картера! Аре пак в сервиза и т.н.
Да си свършат работата като хората трябва да си с връзки: или някой да им се обади или да си някой баровец, ама при нас този сл. отпада. Предполагам има и застархователни комапнии със сервизи дето си вършат съвестно работата, ама дали ще попаднеш точно ти на такъв?!
2. Сл. - според мен винаги най добрия! - Намираш си ти частите и хората който да ти сършат работата, а те просто ти плащат фактурите, но...Колегата с Алфата им е носил каталог на Ауто трейд (официален дистрибутор на Фиат) за да има доказва, че фактурата за фаровете не е фалшива и надута. И в този сл. се вижда че има доста време, нерви и т.н. Е? Спокойствие си купуваш:)))).
Ако недай си боже ти откарднат колата - мотат те от инстанция на инстанция, от КАТ тва, от МВР онова, пиши показания, давай обяснения и ако си касметлия едва след минимум 6 месеца си взимаш парите като те гледат като престъпник номер едно в страната.
Аз лично бих инвестирал (300лв ама еднократно) в сериозна аларма с пийджър и камара екстри покрай...
Спокойствие а?
Да не се лъжем, всичко е до, за парите...
Може би за чисто новите и скъпи коли е по-различно, ама тогава въобще ще има ли тема- каско -да, не?!
P.S. - Всички ми викат Миро, но се съмнявам да съм адаш - не съм нито Мирослав нито производните на Миро. При мен по скоро е окончание.:)))
|