|
Тема |
Re: Точно така! [re: NlKJAMa] |
|
Автор |
acj (fiesta addict) |
|
Публикувано | 25.03.04 18:24 |
|
|
Именно затова, при тази експотенциална зависимост на разхода от оборотите на двигателя, категорично при равномерно движение с една и съща скорост на едно и също купе и тегло (оттам еднакво пътно и въздушно съпротивление и следователно еднакъв въртящ момент за преодоляването им), но различно предавателно число на трансмисията, двигателя на колата с по-ниско предавателно число ще работи на по-ниски обороти. Работата =обороти х въртящ момент ще бъде по-малка и през КПД-то дава по-малък разход на гориво. Значи по-голям диаметър на гумите= по-нисък разход.
Ама на извънградско, където процента на равномерното движение е по-висок, щото тази сметка е чиста кинематика.
А динамиката? При градско почти няма да има ефект, а при този който се пържи на всяко зелено та да спре първи на червено, ще му даде преразход.
Само че като стил на каране аз го избягвам и затова смятам да сложа по-висок размер гуми.
Затова казвам, че въпросът е все пак значително по-сложен и е в много голяма зависимост от стила на каране.
А иначе има и други ефекти на относителността 
Например как ще засечеш разликата в разхода.
При поставяне на по-висок размер гуми, показанията на спидометъра и показанието на киломитража за изминатите километри се намалява в същото съотношение като увеличението на радиуса на гумата намалено със смачкването на гумата (значи и налягането в гумата има влияние). Така че отчетено по километража разхода на 100 км. ще е същия, само дето Бургас ще се окаже по-близо до София и оттам количеството гориво необходимо за пътуване до Бургас ще е по-малко. 
И други такива, като спор с катаджията с колко си се движил, щото радара не е съгласен с твоя спидометър.
И така нататък ама стига толкова, че темата наистина няма край а иначе е много интересна, поне за мен. 
Ford Fiesta 1.1mi
Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Редактирано от acj на 25.03.04 18:29.
|
| |
|
|
|