|
Тема |
Re: Страхотна тема, но не прибързвайте с изводите! [re: Щ-3O4] |
|
Автор |
acj (fiesta addict) |
|
Публикувано | 18.03.04 02:10 |
|
|
Темата отвори сериозни въпроси, но отговорите на повдигнатите въпроси са различни за всеки от нас, в зависимост от много фактори.
Ами няма прости и универсално валидни отговори на сложни въпроси и това е.
За различни режими на движение и различни начини на управление биха били валидни различни методи на оптимизация.
Забравете такива неща, като конструкторски оптимални дъра-дъра. Иначе не би съществувало понатие тунинг. За трактор, тийнеиджърска градска пържилка, втори семеен автомобил за дълги пътувания, и т.н. всеки маркетингов отдел на водещ автомобилен производител ще даде диференцирани дефиниции за изискванията ня определени таргет групи за тази година, и то в зависимост от последните проучвания на изменение на поведението им, от там ЗАДАНИЯ от страна на мениджърите към съответните конструкторски отдели за разработка на съответните продуктовии гами и т.н.
Обикновено за дадена година се разполага с нови разработки на само определен избор двигатели и с предавателното число на трансмисията за даден клас, трябва да се покрият редица динамични и икономични показатели, за да се постигнат изискванията в заданията.
Общите предавателните числа на трансмисиите, неизбежно включват в себе си размерите на гумите, и за даден клас автомобил са съобразени с очакваните режими на работа на съответния двигател за типичния потребител и като трябва да постигнат определени характеристики.
Само в рамките на ФОРД за Европа има такова серизно преразглеждане на необходимото общо предавателно число на трансмисията за автомобил от среден клас за последните 10 години, (в посока намаляване на същото), че няма какво да коментираме дали конструкторите от 90-те били оптимизирали правилно или не, за колите дето караме ние.
Изменението обаче в размерите на на гумите в посока увеличение над даден размер, за даден модел, от една страна включва т.н. "body work" (дето никак не е лесен), и от друга има най-мако влияние върху намаляване на общото предавателно число на трансмисията (за съжаление) и оттам икономия на гориво, валидно предимно при извънградско движение.
Все пак, аз лично, смятам да увелича вертикалния размер на моите гуми спрямо стандартния, за постигане на по-оптимални режими за двигателя за целите на моя начин на каране и от там икономия на гориво при извънградско движение.
ЕТО ЗАЩО ПРЕЛАГАМ ДИСКУСИЯ НА БИРА В НЕДЕЛЯ ПО ТЕМАТА  
Ford Fiesta 1.1mi
Ford Fiesta 1.6 Si 16V
|
| |
|
|
|