|
Тема |
Re: Колата не загрява нормално [re: Oлer Ивaнoв®] |
|
Автор |
Zarhi () |
|
Публикувано | 14.12.03 11:44 |
|
|
Ако е същия мотор като моя, тогава мога да помогна. При мене се случи същото, само че посред лято.
Та проблема беше: 1.6 CVH имат един клапан, който се намира в самото тяло, в което е термостата. Представлява пружина със сачма. Идеята на тоя клапан е при затворен термостат и повишаване на налягането на водата да отвори и пропусне водата от мотора към радиатора покрай термостата. Предполагам, че е някаква защита срещу прегряване при блокирал в затворено положение термостат. При мене тая пружина беше буквално изгнила и я нямаше ( Ескорт 1.6i '90 ). Ако има такъв клапан, то тогава като погледнеш тялото на термостата отгоре има една дупка с диаметър около 1 см и дълбочина около 3-4 милиметра. Това е набита алуминиева тапа, под която е пружината и сачмата. Аз разбрах за нея чак след като смених термостата и преди да го сглобя духнах от към маркуча който отива към радиатора. Въздуха си минаваше все едно няма термостат... Та с много зор успях да разбера какъв му е проблема.... Решението беше "побългаряване". Намерих една сачма от лагер с малко по-голям диаметър, набих я плътно в тая дупка и после я затапих отново с една ламаринка и херметик... И така карам вече година и половина без проблеми.....
И още нещо по повод термостатите. Оригиналния термостат беше с надпис 98 градуса. По магазините има само 76 градуса. Проверих ги как отварят в тенджера с вода на котлона. Огромна разлика има. Оригиналия отваря и затваря много рязко около точката на кипене на водата. Новия почва да отваря когато почне да се дига пара и бавно се отваря напълно чак когато водата ври яко.... разликата при каране през зимата и по магистралата е много осезаема. Аз си върнах оригиналния термостат. С него никога не съм имал проблеми през лятото, но пък е много по-топло зимата.
Zarhi
Ескорт 1.4 '86 - ABS + XR3 injection
Ескорт 1.6i XR3 - '89
Ескорт 1.8 16V '95
|
| |
|
|
|