|
Тема |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93? [re: Shloser™] |
|
Автор |
HlTMAN (The Darksoul) |
|
Публикувано | 12.06.02 17:19 |
|
|
Старата любов ръжда не хваща. Тази известна сентенция допреди няколко години беше абсолютно неприложима в автомобилостроенето. Корозията бе основен враг на каросерията, докато двигателите издържаха няколко живота на купето.
През 1986 г. дойде революцията. Audi представи лимузината с просторно название 80. Зад него се криеше напълно поцинкована каросерия с двайсет годишна гаранция срещу корозия. През 1990 г., авторитетното германско списание "Auto motor und sport" организира допитване до милионите си читатели за най-здрав и безпроблемен автомобил в средния клас. Audi 80 оглави класацията, изпреварвайки именити съперници като Mercedes 190 и BMW 3-та серия. Със сигурност една от причините за успеха е, че дори за специалиста е трудно да открие истинската "възраст" на употребяваното Audi 80. Без да е с ултрамодерна форма, купето на германския шампион след вече близо петнадесет години производство въобще не изглежда остаряло. За това естествено допринася предпазливият "лифтинг" на дизайнерите от Инглощат през есента на 1991 г. Двигателите на "Яйцето", както този модел на Audi е известен у нас, са здрави и лесни за поддръжка. 300 000 километра пробег в повечето случаи са нещо нормално. Твърде широк е спектърът на мощността на двигателя: от скромния дизелов агрегат с 54 к.с. до шестцилиндровия бензинов мотор с 174 к.с. на модела 2,6. Специалистите препоръчват при бензиновите варианти двулитровия инжекционен двигател с мощност 115 к.с., който дори е по-икономичен от по-малките си и маломощни събратя.
Дизеловите мотори на Audi заемат по-особено място сред желанията на автолюбителите. Тук няма да споменавам модел 1,9 TDi с мощност 90 к.с. и фантастичния среден разход от 4,5 литра дизелово гориво на сто километра пробег. Цената на този супердизел, дори втора употреба, не е подходяща за средностатистическия българин. Качеството на българската нафта също. Особено внимание трябва да се обърне на познатия от Volkswagen Golf е Passat "малък" дизел с обем 1600куб. см и мощност 54 к.с. При повече средства си купете турбодизела с 80 к.с., който е изключително бърз, с ускорение, което спори с бензиновите му събратя.
Както всяка машина, и Audi 80 има слаби места. При моторите, произвеждани между 1987-1989 г., хидравличните повдигачи на клапаните и нестабилната гарнитура на главата. Ремонтът никак не е евтин: с резервните части и труда при клапаните отиват 500 - 600 DM.
Още по-солен излиза ремонтът на цилиндровата глава от 1988 г. грижи създават тракащата горивна помпа и електрическото реле за включване. В повечето случаи обаче тези повреди са отстранени в рамките на гаранционното обслужване. Чисто козметичен, както го наричат "печените" майстори, е проблемът с "хъркащите" предавателни кутии. Съветът е да не им се обръща внимание, а да се свикне с шума. С този дефект могат да се изминат още няколко хиляди километра. При по-старите мотори неприятностите естествено са повече. Често те са омаслени от втвърдени гарнитури и пропускащи семеринги. Така че, ако след паркиране видите маслени петна под колата, 400 DM не ви мърдат за този ремонт. Внимание заслужават гумените маншони на каретата. Ако не подмените тази евтина резервна част навреме, може да се изръсите здраво за подмяна на каре или цяла полуоска.
Ще припомня проблема с агренажните ремъци. Не по-късно от 90 000 километра пробег те подлежат на задължителна смяна. Още по- правилно е при покупката на употребяван автомобил, преминал през няколко собственици, това да се направи веднага, без оглед на цифрите, които километражът показва.
13,2 на сто от стопаните на Audi 80 при всички произвеждани модификации се оплакват от течащи водни помпи. Те не подлежат на ремонт, а трябва да се сменят - срещу 380 DM. След 1990 г. конструкторите на заводите в Иглощат отстраняват всички описани досега дефекти и моделът Audi 80 става почти перфектен. Повечето изменения, въпреки че са изключително `сериозни, не личат от пръв поглед. Изцяло ново е задното окачване, което не само води до повече сигурност, но отстранява най-сериозната критика срещу Audi 80. Променят се обемът и функционалността на багажника, който нараства с една трета, удължено е междуосието, което подобрява комфорта. Модифицираното купе на "Яйцето" се познава по 15-цоловите колела, изменената задна и предна престилка и новата предна решетка. "Яйцето" на Audi модела 80 е истински хит на пазара на стари коли, защото напълно отговаря на представите за модерен, ергономичен и сигурен автомобил. И почти вечен.
WWell BE COOL
|
| |
Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
|
Shloser™
| 19.05.02 21:36 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| Caмo Дизeл
| 19.05.02 23:51 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| Дизeлджия
| 20.05.02 11:11 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| Jp
| 21.05.02 02:23 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| Caмo Дизeл
| 21.05.02 12:49 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| TK3C
| 22.05.02 18:05 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| MacGyver
| 21.05.02 03:06 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| Airfan
| 22.05.02 14:28 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| HlTMAN
| 12.06.02 15:29 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| HlTMAN
| 12.06.02 17:19 |
"Не питай старо, ами патило"
| Erman
| 12.06.02 20:10 |
Re: "Не питай старо, ами патило"
| Spidercho
| 13.06.02 14:20 |
Ще ти кажа, бе... Що да не ти кажа
| Erman
| 13.06.02 19:58 |
Re: Ще ти кажа, бе... Що да не ти кажа
| Spidercho
| 13.06.02 20:31 |
Re: Ще ти кажа, бе... Що да не ти кажа
| Nasti
| 14.06.02 10:52 |
Re: Ще ти кажа, бе... Що да не ти кажа
| Caмo Дизeл
| 14.06.02 11:38 |
Re: Ще ти кажа, бе... Що да не ти кажа
| Nasti
| 14.06.02 12:32 |
Re: Ще ти кажа, бе... Що да не ти кажа
| Caмo Дизeл
| 14.06.02 13:45 |
Re: Ще ти кажа, бе... Що да не ти кажа
| Д.
| 14.06.02 15:14 |
Ти пък нищо не каза...
| Vento
| 15.06.02 11:43 |
Още недостатъци...
| Vento
| 15.06.02 18:02 |
Re: Още недостатъци 2...
| Vento
| 18.06.02 10:31 |
Re: Ти пък нищо не каза...
| Д.
| 17.06.02 13:48 |
Приятелю,
| Vento
| 17.06.02 18:21 |
Re: VW концерна на Vento
| Fen
| 18.06.02 10:17 |
Re: Ще ти кажа, бе... Що да не ти кажа
| ted
| 14.06.02 15:43 |
АУДИ-маниаците, вие май не четете какво ви пиша!!!
| Erman
| 14.06.02 19:21 |
Re: АУДИ-маниаците, вие май не четете какво ви пиша!!!
| Nasti
| 14.06.02 20:05 |
Re: АУДИ-маниаците, вие май не четете какво ви пиша!!!
| Spidercho
| 14.06.02 21:20 |
Re: АУДИ-маниаците, вие май не четете какво ви пиш
| HlTMAN
| 14.06.02 23:01 |
Друг пример:
| Vento
| 15.06.02 12:12 |
Re: АУДИ-маниаците, вие май не четете какво ви пиша!!!
| Spidercho
| 14.06.02 21:13 |
Re: АУДИ-маниаците, вие май не четете какво ви пиша!!!
| ted
| 14.06.02 22:06 |
Re: АУДИ-маниаците, вие май не четете какво ви пиша!!!
| ted
| 14.06.02 22:44 |
Re: АУДИ-маниаците, вие май не четете какво ви пиша!!!
| Spidercho
| 17.06.02 12:18 |
Re: АУДИ-маниаците, вие май не четете какво ви пиша!!!
| Goro
| 15.06.02 00:40 |
Конструктивно предложение
| Erman
| 15.06.02 03:01 |
Re: Конструктивно предложение
| Nasti
| 15.06.02 04:01 |
Re: Конструктивно предложение
| Goro
| 15.06.02 16:38 |
Re: Конструктивно предложение
| Nasti
| 15.06.02 20:24 |
Re: Конструктивно предложение
| Vento
| 15.06.02 12:44 |
Re: Конструктивно предложение
| Spidercho
| 17.06.02 12:32 |
Re: АУДИ-маниаците, вие май не четете какво ви пиша!!!
| Spidercho
| 17.06.02 12:28 |
Пич, в голяма заблуда си!
| Vento
| 15.06.02 11:59 |
Re: Ще ти кажа, бе... Що да не ти кажа
| Tson
| 23.06.02 13:21 |
Re: "Не питай старо, ами патило"
| Vento
| 15.06.02 12:33 |
:) i ti li?
| Erman
| 15.06.02 19:58 |
Re: :) i ti li?
| Nasti
| 15.06.02 20:33 |
И аз, и аз...
| Vento
| 15.06.02 21:29 |
Имам какво да кажа...
| Erman
| 15.06.02 22:01 |
Re: Имам какво да кажа...
| Nasti
| 16.06.02 01:42 |
Абе не е съвсем така...
| Vento
| 16.06.02 10:53 |
Имаш, пък не казваш...
| Vento
| 16.06.02 10:47 |
Ей така ми харесваш
| Erman
| 16.06.02 14:25 |
Уффф...
| Vento
| 16.06.02 14:47 |
А, да - още нещо...
| Vento
| 16.06.02 15:20 |
За "ремонтчето"
| Erman
| 16.06.02 23:49 |
Re: За "ремонтчето"
| Vento
| 17.06.02 08:13 |
Пояснявам
| Erman
| 17.06.02 11:56 |
Re: Пояснявам
| Vento
| 17.06.02 18:55 |
Erman
| Caмo Дизeл
| 16.06.02 17:44 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| foed4e
| 17.06.02 00:37 |
За VENTO
| Д.
| 17.06.02 13:52 |
Re: За VENTO
| Nasti
| 18.06.02 00:08 |
Провкаторите от "Четирите кръгли нули" ....
| Дзвepa
| 17.06.02 20:48 |
Пич,
| Vento
| 17.06.02 21:12 |
Ама и аз що ли ти се връзвам???
| Erman
| 17.06.02 22:30 |
Ама и аз що ли ти се връзвам?!
| Epмaн
| 17.06.02 22:36 |
Erman,
| Vento
| 18.06.02 08:18 |
Стига бе Vento!
| TK3C
| 18.06.02 10:08 |
Един реалист!
| Vento
| 18.06.02 10:29 |
Re: Един реалист!
| TK3C
| 18.06.02 12:24 |
Rе:Пич, ти си абсолютен бонак,
| Дзвepa
| 18.06.02 19:45 |
Re: Rе:Пич, ти си абсолютен бонак,
| Nasti
| 18.06.02 23:58 |
Re: Rе:Пич, ти си абсолютен бонак,
| TK3C
| 19.06.02 08:58 |
Re: Rе:Пич, ти си абсолютен бонак,
| Nasti
| 19.06.02 10:47 |
Re: Rе:Пич, ти си абсолютен бонак,
| Caмo Дизeл
| 19.06.02 13:51 |
Re: Rе:Пич, ти си абсолютен бонак,
| Fen
| 19.06.02 14:19 |
Re: Rе:Пич, ти си абсолютен бонак,
| Nasti
| 20.06.02 00:00 |
Цървул c AUDI
| Fen
| 20.06.02 09:17 |
Re: Цървул c AUDI
| Nasti
| 20.06.02 10:51 |
Re: Цървул c AUDI
| Fen
| 20.06.02 11:38 |
Стигаааааа
| TK3C
| 20.06.02 12:30 |
Що приказваш глупости...
| Дзвepa
| 20.06.02 13:08 |
Re: Rе:Пич, ти си абсолютен бонак,
| Дзвepa
| 20.06.02 12:54 |
Re: Rе:Пич, ти си абсолютен бонак,
| ted
| 20.06.02 13:11 |
Re: Rе:Пич, ти си абсолютен бонак,
| Nasti
| 20.06.02 14:20 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| Spidercho
| 18.06.02 13:41 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| TK3C
| 18.06.02 14:34 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| Spidercho
| 18.06.02 14:59 |
Добре другарко!
| TK3C
| 18.06.02 15:04 |
Re: Добре другарко!
| Spidercho
| 18.06.02 15:12 |
Re: Добре другарко!
| TK3C
| 18.06.02 15:17 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| Caмo Дизeл
| 18.06.02 15:28 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| Caмo Дизeл
| 18.06.02 16:07 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| Spidercho
| 18.06.02 16:47 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| Caмo Дизeл
| 18.06.02 18:33 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| Spidercho
| 18.06.02 16:40 |
А бе шемет, я потърси сега същото и на немски...
| Дзвepa
| 18.06.02 20:09 |
|
|
|
|