|
Тема |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93? [re: Shloser™] |
|
Автор |
HlTMAN (The Darksoul) |
|
Публикувано | 12.06.02 15:29 |
|
|
Ford Mondeo е типичен пример за това как трудно се печели толкова ценният имидж на автомобилния пазар. Веднага след премиерата в началото на 1993 г., наследникът на Ford Sierra бе посрещнат доста радушно от специалистите. Някои дори твърдяха, че това е най-добрият модел на Ford, слязъл от конвейерите.
Музика в ушите на шефовете на фирмата, чиито стремежи бяха да продават един модел от средния клас на всички континенти. С еднакво име, функционална каросерия и приличен дизайн, който да се харесва еднакво в целия свят. Неслучайно и цената на различните модификации: лимузина, хечбек и комби, бе една и съща - невиждано дотогава при конкурентите чудо. Сега, осем години след началото на производството, се прибавя още един ценови феномен. При автомобилите втора употреба с еднакъв километраж и рождена дата най-скъпо и най-много се търси комбито за разлика например от лимузината. Трудно може да се каже, че цялата маркетингова стратегия на Ford с модела Mondeo бе обречена на успех. Най-точно тук пасва поговорката, че малките камъчета обръщат колата. Десетки дреболии помрачават иначе приличните качества на този автомобил. Не случайно едва три години след старта бяха внедрени доста технически подобрения - не само обичайните козметични "игрички" по каросерията и броните, но и при окачването, спирачната система и двигателите. От това любителите на автомобили втора ръка печелят двустранно: първо, че новата модификация е много по-добра от предшественика, а също, че цените на "стария" модел паднаха чувствително поради бързата смяна
Бързам да успокоя феновете на Ford с добрата новина, че болната тема - ръждата, която им създаваше толкова неприятности и най-вече разходи през 70-те и 80-те години, е вече затворена страница. Казаното не важи за другия болен въпрос - проблемите с електрониката на запалване. Този грижа се проявява главно при двигателите с ходов обем от 1600 куб. см и 1800 куб. см и се изразява в това, че на празен ход двигателят гасне секунди след първото стартиране. Недоумение буди и друг електрически дефект: корозирали щекери и отказващи включватели на осветлението. Същото може да се каже и за "самоотвиващата" се капачка за наливане на маслото в двигателя, която пада и изчезва завинаги. Ако не се забележи навреме липсата, рискувате следите по двигателя от пръските масло дълго време да ви напомнят за този конструктивен дефект. Странният характер на Ford Mondeo се допълва от капачката на резервоара: с удоволствие също се отваря по време на път, докато на бензиностанцията всички опити да се задейства копчето на автоматиката остават напразни. И още: странни шумове от покрива, дължащи се на грешно прокарани електрически кабели, вечно изпадащият, особено при лоша пътна настилка, ключ за осветлението. Тракането, идващо от километража, е пряко свързано с вечно треперещата стрелка на показателя и се премахва в сервиза за около 200 DM. След 1995 г. се монтират само електронни тахометри. По-евтино, но в никакъв случай по-малко неприятно е когато потъне докрай кракът, натискащ газта - жилото незнайно защо лесно се откача. С друг характерен дефект от първите две години на производство на Ford Mondeo - неточния, показващ в повече датчик за количество бензин в резервоара, българският собственик е принуден да се съобразява, ако няма фантастичната сума от 500 DM за подмяна на дефектната част. Особено при дизеловите двигатели трябва стриктно да се спазва инструкцията за подмяна на ангренажния ремък. Ако значително се надвишават предвидените 60 000 км, може да се наложи дори основен ремонт. Някои собственици на Ford Mondeo с дизелов двигател се оплакват от запушени тръбопроводи и проблеми с динамото (алтернатора). Според фирмените сервизи при приближаване на пробег от 100 000 км голяма е вероятността да бъде подменена и гарнитурата на генерацията.
Ford Mondeo се предлага с богата гама от най-различни двигатели, като най-разпространени са тези с обем между 1600 куб. см и 2000 куб. см Всички ги обединява не много спокойната работа и сравнително високият за класа разход на гориво. Иначе дори и най-слабият с мощност от 88 к.с. дърпа добре и няма проблеми с ускоряването. Идеалният компромис между мощност и разход е двигателят с обем 2000 куб. см и 136 к.с. Той не харчи много повече от далеч по-флегматичните си съотборници. Дизелът с турбокомпресор - ходов обем 1800 куб. см и мощност 88 к.с., е доста икономичен, но за сметка на това с неспокойния си ход и шум напомня малко за трактор.
Ford Mondeo е изключително сигурен автомобил. Не само защото серийно е оборудван с електронна система на спирачките (ABS) и въздушни възглавници (air bag). Предното предаване за разлика от предшественика Ford Sierra е изключително стабилно, позволява дори такива "волности" като подаване на газ или спиране в завой. Окачването, особено след модификацията през 1996 г., е изключително комфортно - напомня дори френската конструкция и возия.
Ford Mondeo е любимият служебен автомобил на много европейски фирми и на агенции за коли под наем. През определен период и изминати километри добре оборудваните модели се продават на доста изгодна цена. Това е добър шанс за любителите на автомобили втора употреба, още повече че са поддържани винаги във фирмените сервизи. Цените на резервните части на Ford не са много високи и това също е допълнителен стимул да изберете Ford Mondeo
WWell BE COOL
|
| |
Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
|
Shloser™
| 19.05.02 21:36 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| Caмo Дизeл
| 19.05.02 23:51 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| Дизeлджия
| 20.05.02 11:11 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| Jp
| 21.05.02 02:23 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| Caмo Дизeл
| 21.05.02 12:49 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| TK3C
| 22.05.02 18:05 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| MacGyver
| 21.05.02 03:06 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| Airfan
| 22.05.02 14:28 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| HlTMAN
| 12.06.02 15:29 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| HlTMAN
| 12.06.02 17:19 |
"Не питай старо, ами патило"
| Erman
| 12.06.02 20:10 |
Re: "Не питай старо, ами патило"
| Spidercho
| 13.06.02 14:20 |
Ще ти кажа, бе... Що да не ти кажа
| Erman
| 13.06.02 19:58 |
Re: Ще ти кажа, бе... Що да не ти кажа
| Spidercho
| 13.06.02 20:31 |
Re: Ще ти кажа, бе... Що да не ти кажа
| Nasti
| 14.06.02 10:52 |
Re: Ще ти кажа, бе... Що да не ти кажа
| Caмo Дизeл
| 14.06.02 11:38 |
Re: Ще ти кажа, бе... Що да не ти кажа
| Nasti
| 14.06.02 12:32 |
Re: Ще ти кажа, бе... Що да не ти кажа
| Caмo Дизeл
| 14.06.02 13:45 |
Re: Ще ти кажа, бе... Що да не ти кажа
| Д.
| 14.06.02 15:14 |
Ти пък нищо не каза...
| Vento
| 15.06.02 11:43 |
Още недостатъци...
| Vento
| 15.06.02 18:02 |
Re: Още недостатъци 2...
| Vento
| 18.06.02 10:31 |
Re: Ти пък нищо не каза...
| Д.
| 17.06.02 13:48 |
Приятелю,
| Vento
| 17.06.02 18:21 |
Re: VW концерна на Vento
| Fen
| 18.06.02 10:17 |
Re: Ще ти кажа, бе... Що да не ти кажа
| ted
| 14.06.02 15:43 |
АУДИ-маниаците, вие май не четете какво ви пиша!!!
| Erman
| 14.06.02 19:21 |
Re: АУДИ-маниаците, вие май не четете какво ви пиша!!!
| Nasti
| 14.06.02 20:05 |
Re: АУДИ-маниаците, вие май не четете какво ви пиша!!!
| Spidercho
| 14.06.02 21:20 |
Re: АУДИ-маниаците, вие май не четете какво ви пиш
| HlTMAN
| 14.06.02 23:01 |
Друг пример:
| Vento
| 15.06.02 12:12 |
Re: АУДИ-маниаците, вие май не четете какво ви пиша!!!
| Spidercho
| 14.06.02 21:13 |
Re: АУДИ-маниаците, вие май не четете какво ви пиша!!!
| ted
| 14.06.02 22:06 |
Re: АУДИ-маниаците, вие май не четете какво ви пиша!!!
| ted
| 14.06.02 22:44 |
Re: АУДИ-маниаците, вие май не четете какво ви пиша!!!
| Spidercho
| 17.06.02 12:18 |
Re: АУДИ-маниаците, вие май не четете какво ви пиша!!!
| Goro
| 15.06.02 00:40 |
Конструктивно предложение
| Erman
| 15.06.02 03:01 |
Re: Конструктивно предложение
| Nasti
| 15.06.02 04:01 |
Re: Конструктивно предложение
| Goro
| 15.06.02 16:38 |
Re: Конструктивно предложение
| Nasti
| 15.06.02 20:24 |
Re: Конструктивно предложение
| Vento
| 15.06.02 12:44 |
Re: Конструктивно предложение
| Spidercho
| 17.06.02 12:32 |
Re: АУДИ-маниаците, вие май не четете какво ви пиша!!!
| Spidercho
| 17.06.02 12:28 |
Пич, в голяма заблуда си!
| Vento
| 15.06.02 11:59 |
Re: Ще ти кажа, бе... Що да не ти кажа
| Tson
| 23.06.02 13:21 |
Re: "Не питай старо, ами патило"
| Vento
| 15.06.02 12:33 |
:) i ti li?
| Erman
| 15.06.02 19:58 |
Re: :) i ti li?
| Nasti
| 15.06.02 20:33 |
И аз, и аз...
| Vento
| 15.06.02 21:29 |
Имам какво да кажа...
| Erman
| 15.06.02 22:01 |
Re: Имам какво да кажа...
| Nasti
| 16.06.02 01:42 |
Абе не е съвсем така...
| Vento
| 16.06.02 10:53 |
Имаш, пък не казваш...
| Vento
| 16.06.02 10:47 |
Ей така ми харесваш
| Erman
| 16.06.02 14:25 |
Уффф...
| Vento
| 16.06.02 14:47 |
А, да - още нещо...
| Vento
| 16.06.02 15:20 |
За "ремонтчето"
| Erman
| 16.06.02 23:49 |
Re: За "ремонтчето"
| Vento
| 17.06.02 08:13 |
Пояснявам
| Erman
| 17.06.02 11:56 |
Re: Пояснявам
| Vento
| 17.06.02 18:55 |
Erman
| Caмo Дизeл
| 16.06.02 17:44 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| foed4e
| 17.06.02 00:37 |
За VENTO
| Д.
| 17.06.02 13:52 |
Re: За VENTO
| Nasti
| 18.06.02 00:08 |
Провкаторите от "Четирите кръгли нули" ....
| Дзвepa
| 17.06.02 20:48 |
Пич,
| Vento
| 17.06.02 21:12 |
Ама и аз що ли ти се връзвам???
| Erman
| 17.06.02 22:30 |
Ама и аз що ли ти се връзвам?!
| Epмaн
| 17.06.02 22:36 |
Erman,
| Vento
| 18.06.02 08:18 |
Стига бе Vento!
| TK3C
| 18.06.02 10:08 |
Един реалист!
| Vento
| 18.06.02 10:29 |
Re: Един реалист!
| TK3C
| 18.06.02 12:24 |
Rе:Пич, ти си абсолютен бонак,
| Дзвepa
| 18.06.02 19:45 |
Re: Rе:Пич, ти си абсолютен бонак,
| Nasti
| 18.06.02 23:58 |
Re: Rе:Пич, ти си абсолютен бонак,
| TK3C
| 19.06.02 08:58 |
Re: Rе:Пич, ти си абсолютен бонак,
| Nasti
| 19.06.02 10:47 |
Re: Rе:Пич, ти си абсолютен бонак,
| Caмo Дизeл
| 19.06.02 13:51 |
Re: Rе:Пич, ти си абсолютен бонак,
| Fen
| 19.06.02 14:19 |
Re: Rе:Пич, ти си абсолютен бонак,
| Nasti
| 20.06.02 00:00 |
Цървул c AUDI
| Fen
| 20.06.02 09:17 |
Re: Цървул c AUDI
| Nasti
| 20.06.02 10:51 |
Re: Цървул c AUDI
| Fen
| 20.06.02 11:38 |
Стигаааааа
| TK3C
| 20.06.02 12:30 |
Що приказваш глупости...
| Дзвepa
| 20.06.02 13:08 |
Re: Rе:Пич, ти си абсолютен бонак,
| Дзвepa
| 20.06.02 12:54 |
Re: Rе:Пич, ти си абсолютен бонак,
| ted
| 20.06.02 13:11 |
Re: Rе:Пич, ти си абсолютен бонак,
| Nasti
| 20.06.02 14:20 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| Spidercho
| 18.06.02 13:41 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| TK3C
| 18.06.02 14:34 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| Spidercho
| 18.06.02 14:59 |
Добре другарко!
| TK3C
| 18.06.02 15:04 |
Re: Добре другарко!
| Spidercho
| 18.06.02 15:12 |
Re: Добре другарко!
| TK3C
| 18.06.02 15:17 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| Caмo Дизeл
| 18.06.02 15:28 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| Caмo Дизeл
| 18.06.02 16:07 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| Spidercho
| 18.06.02 16:47 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| Caмo Дизeл
| 18.06.02 18:33 |
Re: Ford Mondeo '94 ili Audi 80 B4 '92-'93?
| Spidercho
| 18.06.02 16:40 |
А бе шемет, я потърси сега същото и на немски...
| Дзвepa
| 18.06.02 20:09 |
|
|
|
|