|
Тема |
Re: Как да чета Sein und Zeit [re: биorнoзa] |
|
Автор |
...x () |
|
Публикувано | 30.07.08 11:52 |
|
|
А какво е влиянието на Хегел върху Хайдегер. Фундаментално концептът на историчността е поставен от Хегел. Това което Хайдегер често прави е да работи над исторични концепти, историчността схваната по начина по който Хегел би я разгледал, в различие от предмета история. Не е ли втората част на заглавието поставена енигматично като Zeit - а именно, издаваща силно желание да се разбере историчното време на Хегел както трябва в онтологична пенетрация.
След като е открит концептът на историчността, естествено следва и мисълта за преразглеждането й. Открили историята, първият ни устрем е че лесно ще я променим, след като я разберем. Но се оказва, че има нещо от нас самите, което прави историята тежка. Това са вътрешните ни същности и начина по който се формират. Те насочват историята към себе си и тя не може да помръдне. Хайдегер говори за "уреди" (tools) - употребата, полезността, синергията, и организацията, в която сме през цялото време. Логиката на тези неща не може да се разклати лесно, въпреки че същността на Dasein e много по-сложна, и Хайдегер дава идеи за това.
Не е ли търсенето на поетичност от Хайдегер желание да разклати този основен баланс на историята. Нещо, кото вдъхновява деконструкцията на Дерида например, макар Дерида да се заема с историята по-прагматично от ХайдегерРедактирано от ...x на 30.07.08 16:54.
|
| |
|
|
|