примерът очевидно е умишлено екстремен, за да се демонстрира добре принципа. щото някои хора явно имат проблем с осъзнаването на елементарни неща.
ако не е станало ясно - същото важи за музика, кино/видео, видеоигри и квото се сетиш още.
твоят пример за сметка на това е не чак толкова подходящ - разликата между "оригинала" и "копието" при пиратстването на продуктите на повечето индустрии е минимална - киното е единственото в този списък, което _изисква_ загуба на качество при пиратстване (отчасти това се отнася и за музиката в компресиран формат, но там потребителят рядко усеща разликата). а конкретно в случаите с книги и компютърни игри загубата на качество е нулева.
разликата в качество между "легалното" и "пиратстваното" кино е огромна и напълно оправдава предпочитането на "легалната" версия от много хора съвсем не по некви морални причини. ходенето на кино като социална практика пък е една съвсем друга бира.
а ако ти се успокояваш с това, че след като гледаш един добър филм на divx, някъде някой друг ще го гледа в кино, тва си е твой проблем. авантаджиите винаги търтеясват на гърба на някой друг. добре че има "други". щото ако ги нямаше тия "другите" будали, нямаше да има нито кино, нито книги, нито музика.
странно защо няма теми "как да превъзпитаме потребителя, така че да съпортва автори, които му харесват", за сметка на туй има 10 теми "колко е законно и е гот да сваляме и копираме на аванта".
|