|
Тема |
В случая май и двете с Виливар сте [re: .Jess.] |
|
Автор |
Mitre6opa (Шoпa,OнзиСъщия) |
|
Публикувано | 29.03.11 01:00 |
|
|
хем прави (говорите за специфични ваши познати), хем не. Защото правите екстраполация от познатите ви случаи. И жалко ако почнете сега да се лупате коя е по по най права. И аз съм чувал (от медиите, включая и нета) много твърдения насам и натам, нещата повече приличат на това което твърди Виливар.
Иначе и аз имам коментар относно това в синичкото от горния ти пост, ама съвършенно друг. По нашенско така наречените "руснаци" (тези дошли от бившия СССР, но в случая имам предвид тези от европейската му част) също си пазят паралелната си култура и стандарти. Става дума за този израз: "......ако идват от друго място и настояват да имат културата, която е в родната им държава, това не е интеграция."
Те например считаха че израелската образователна система (от най ранната детска градина почти до гимназията) не е достатъчно добра за тяхните деца. И започнаха да си организират частни детски градини и първоначални училища където освен задължителните в програмата неща се преподаваха предмети като вокална и инструментална музика, рисуване, балет, литература (предимно руска но не само такава) на много по високо ниво, природознание и знам ли к'во още. Имаха си подходящите учители (И учениците) за това. В началото се самоиздържаха, като държавата/общините само предоставяха право да ползват незаетите училищни/читалищни помещения.
После като кореняците израелци видяха че там образованието което получ1ават децата е много по добро - и те почнаха да се натискат да вкарат децата си в такива детски градинки и първоначални училища. Или да правят нещо подобно сами, и юрнаха държавата и общините и те да се включат във финансирането на подобни разширени програми. Ето ти пример където запазването на "своята култура" обогатява и подобрява местната.
Ама то 'сичко зависи от мат'ряла де колкото и расистко да прозвучи това.
THESE ARE MY PRINCIPLES. AND IF YOU DON'T LIKE THEM, I HAVE OTHERS.
|
| |
|
|
|