| 
	
 | 
	
          
            
              
                | Тема | 
                   Re: :) [re: Диaн] | 
                 |  
| Автор | 
Xoлдън (стипендиант) | 
 |  
| Публикувано | 25.09.10 11:31 | 
 
 |  
 
 |  
        | 
         
        
  
        
				Да те светна още малко за асинхронните генератори.По принцип всички ел.машини са обратими.
 Но асинхронния генератор трябва да се върти принудително с леко надсинхронни обороти и да е свързан с електрическата мрежа.Иначе е "мъртъв".При това  консумира мисля индуктивна реактивна енергия и отдава активна.
 В "Кремиковци" в цеховете за разделяне на въздуха (производство на кислород и азот) има такива агрегати.Не им знам точно технологичното предназначение.Технолозите ги наричат "турбодетандери".Иначе двигателите си бяха обикновенни асинхронни с накъсосъединен ротор.Мисля ,че работеха в спирачен режим,което е логично.
 Но не съм сигурен,че ако завъртиш с външен двигател един асинхронен двигател и накъсо съединен ротор с паралелна кондензаторна батерия ще се получи асинхронен генератор.Може и да си прав.Не съм го виждал и пробвал.
 Ако е вярно това,което си написал, автомобилостроителите,вместо да харчат пари за производство на ротори за асинхронните генератори в колите (които са най скъпия детайл на генератора),щяха отдавна да са минали на ефтиния вариант с кондензатори.Те отдавна замениха статорните намотки на стартера с постоянни магнити с цел намаляване на разходите.
 Ти си на ход.
 
  
 Избийте баламите и тарикатите сами ще умрат!
        
        
  
          |  | 
 |    |   
 
 |  
 |   
 |