Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 21:44 17.05.24 
Клубове / Наука / Технически науки / Енергетика Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Re: Климатик Mc Quay [re: specnaz]
Авторпpoфecopa (Нерегистриран) 
Публикувано23.04.08 23:22  



И още инфо във връзка с климатиците.

Високо качество респективно високи цени
В първата група общо взето попадат Японските марки климатици: DAIKIN, MITSUBISHI HEAVY INDUSTRY, MITSUBISHI ELECTRIC, FUJITSU GENERAL, HITACHI, PANASONIC, TOSHIBA, McQuay и донякъде CARRIER. Всъщност CARRIER е Американска марка, но през 1999 година правят "joint venture" с TOSHIBA (Toshiba Carrier Corporation) в обща компания и в свят на "глобализация" става малко трудно да се диференцират нещата. Аналогична е ситуацията с McQuay. McQuay e компания от Съединените Американски Щати, която през 1994 г е закупена от Малайзийската O.Y.L. Industries Bhd. През 2006 г. O.Y.L. е четвърта в света по производство на комерсиални климатици*. Същата година Daikin Industries, Ltd. купува O.Y.L. Оригиналния текст с цел да навлезе на този сегмент от пазара.

Така или иначе Японските марки са едни от най-качествени и най-надеждни, разбира се и с най-висока цена. Част от високата им цена се компенсира от високта степен на енергийна ефективност по време на експлоатацията- повечето модели от тази група имат COP около 5. Япония е страната с най-голям пазар на климатици- няма друга държава която да консумира годишно повече климатици и може би този силен вътрешен пазар им позволява да са лидери в тази област- разбира се не трябва да забравяме, че голяма част от високите технологии тръгват от Япония. Липсата на собствени енергоносители и евтина човешка ръка са другите два фактора, които карат Японците да произвеждат възможно най-високо ефективните и възможно най-надеждните- все пак електричеството и човешкия труд при ремонта са доста скъпи там. Повечето климатици от тази група се произвеждат в Малайзия по две причини

Япония не разполага с природни ресурси, енергоносители и суровини, което налага внос, а от там и високата им цена в самата Япония. Тази висока цена води до много силно оскъпяване на произведените продукти ( в нашия случай - климатици).
Липса на евтина и неквалифицирана работна ръка поради високия стандарт и високата образованост на населението


В крайна сметка поради тези причини от 1990 година насам почти нищо друго освен "know how" не се изнася от Япония, а голяма част от производствата са изнесени в Малайзия. В това няма нищо лошо разбира се, тези заводи са си построени от японци, всичките инженери в тях са си японци и се използват само евтините ресурси.

Високата цена на климатиците произведени в Япония и предназначени за японския пазар радко се появяват в България. Едни от малкото такива са DAISEKAI серията на TOSHIBA от общата им компания с CARRIER. Не трябва да се забравя обаче, че електрозахранването в Япония е 110V/60Hz и Японски климатици продавани в България са произведени за Европейския пазар въпреки малката разлика. Тази разлика не е кой знае какъв голям технически проблем тъй-като всеки второкурсник в Технически Университет може лесно да преправи схемата на електро-захранване, особенно на инверторните климатици, друг е въпроса дали такива действия са приемливи от гледна точна на сигурност и надеждност. Всъщност промяната на първоначалното схемно решение на производителя изобщо не е препоръчителна за всякаква битова техника- все пак тази техника ще се използва от хора без техническа грамотност, което може да бъде опасно за здравето и живота на тези хора. Именно поради тези причини е добре да се избягва купуване на климатици чрез интернет тъй-като те най-вероятно са предназначени или за Японския или за Американския пазар, в края на краищата Японските производители са помислили и за Българския пазар и има доста техни представители в България откъдето можете да си закупите качествени Японски климатици на същите цени, ако целите да получите най-доброто.

Средна група цени
В средната група попадат Корейските марки климатици LG и SAMSUNG, Американските GENERAL ELECTRIC и Китайските HAIER, въпреки че тези марки имат и модели, които по цена и надеждност могат да се причислят към горната група. От гледна точка на надеждност отстъпват разбира се на климатиците от първата група, но за сметка на тяхната цена е доста по-приемлива. От друга страна корейците явно компенсират по-ниската надеждност със завишени изисквания към сервизното обслужване. Всъщност тези компании като цяло целят непрекъснато да следят какво се случва с всички техни вече продадени продукти, грижейки се за клиентите си. В това отношение и двете фирми имат сключени договори с Български сервизни мрежи. LG Electronics дори с няколко конкуретни сервизни мрежи- Роял Електроникс Сервиз и България Сервиз за климатици, черна и бяла техника ( "Черна техника" е жаргон разпространен в средите занимаващи се с производство, дистрибуция и сервиз на Телевизори, DVD плеъри, в миналото видео плеъри, аудиосистеми и др., поради цвета на техните кутии. Всъщност английско говорящите използват словосъчетанието "Brown goods". Аналогично за "Бяла техника" се смятат перални,хладилници, микровълнови фурни и др., отново поради факта че външния им вид е предимно бял.) За другите продукти на LG Electronics (Мобилни телефони, компютърни монитори и др.) ситуацията е аналогична, като всеки един техен партньор длъжен да регистрира всеки един клиент дори и най-обикновена консултация да са му дали и да изпращат незабавен отчет за това директно до Корея- естествено по електронен път чрез интернет. Всъщност тази практика на двете Корейски фирми е валидна не само за България, а и за целия свят.

HAIER е четвъртия по големина производител на бяла техника и климатици в света. В България освен климатици, много рядко се появяват други продукти на HAIER, което може би се дължи на допуснати грешки в маркетинга на марката през последните една- две години или друга неизвестна причина. Автора няма информация коя е маркетинговата агенция облужваща марката, но напоследък ми се струва, че се полагат големи усилия за промяна на пазарното и поведение в България и отстраняване на евентуално допуснати грешки, което е нормално за такава голяма компания, още повече че в България HAIER се дистрибутира от друга сериозна Българска фирма- верига магазини Технополис.

Ниска цена
Към тази група спадат повечето климатици произведени в Китай или Турция: MIDEA, ELITE, BEKO, SANG, NIPPON, HYUNDAI,GREE, NEO и още много други, които никнат като гъби. HAIER и MIDEA са световни марки с продажби в целия свят въпреки че са ориентирани към ниския сегмент на пазара, като и двете компании произвеждат и други продукти. Предимството на тези климатици е много ниската



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Климатик Mc Quay specnaz   22.04.08 12:01
. * Re: Климатик Mc Quay value   22.04.08 16:58
. * Re: Климатик Mc Quay Пpoфecopa   23.04.08 22:56
. * Re: Климатик Mc Quay Пpoфecopa   23.04.08 23:05
. * Re: Климатик Mc Quay пpoфecopa   23.04.08 23:22
. * Re: Климатик Mc Quay sexbuldozer   24.04.08 19:12
. * Re: Климатик Mc Quay lubopitnia   26.04.08 19:42
. * Re: Климатик Mc Quay вълчo-kyмчo   26.04.08 23:53
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.