| 
	
 | 
	
          
            
              
                | Тема | 
                   Re: Зарядно устройство за автомобилен акумулатор [re: hidrazin4o] | 
                 |  
| Автор | 
F14Tomcat () | 
 |  
| Публикувано | 27.02.17 00:43 | 
 
 |  
 
 |  
        | 
         
        
  
        
				Аз кантала съм го писал.
 
 А ако се съди по това ти изказване
 
 
 би трябвало да ти е ясно, че в случая не може да се говори за токът в началото, и токът в края, ти сам си го обяснил там.
 
 Принципно идеята на този тип зареждачки е ясна - просто и евтино изпълнение с подръчни средства, спестява се скъпия и тежък трансформатор или пак скъпото импулсно зарядно (за токове от порядъка на няколко ампера). Като бонус - добро приближение до идеалния генератор на ток - високо напрежение и ограничител на тока - в случая печка. Токът няма да зависи от акумулатора, а ще се тъпче принудително.
 Недостатъци - не се следи нито напрежението на клемите на акумулатора, нито температурата му, нито дали кипи. Всичко е ръчно, т.е. ако се забрави или не се следи, може да стане беля. Освен това напрежението е високо и цялата верига е галванично свързана с мрежата - не е безопасно за работа, особено от неквалифицирани хора.
 Не е ефективно - харчи излишна електроенергия, която се отделя под формата на топлина в печката.
 Но ако е закъсал човек и е на зор, може да свърши работа инцидентно. Аз бих пуснал тока само през един диод, а не през грец, за да се намали кипенето, макар и за сметка на времето на зареждане. Дори някъде бях гледал схема, при която към акумулатора се свързва и някакъв товар, който леко го разрежда в полупериода, в който не се зарежда при еднопътно изправяне. Пак с цел да се намали  кипенето, което е вредно за акумулатора.
  
        
        
  
          |  | 
 |    |   
 
 |  
 |   
 |