|
Тема |
Re: Зарядно устройство за автомобилен акумулатор [re: hidrazin4o] |
|
Автор |
F14Tomcat () |
|
Публикувано | 27.02.17 00:43 |
|
|
Аз кантала съм го писал.
А ако се съди по това ти изказване
би трябвало да ти е ясно, че в случая не може да се говори за токът в началото, и токът в края, ти сам си го обяснил там.
Принципно идеята на този тип зареждачки е ясна - просто и евтино изпълнение с подръчни средства, спестява се скъпия и тежък трансформатор или пак скъпото импулсно зарядно (за токове от порядъка на няколко ампера). Като бонус - добро приближение до идеалния генератор на ток - високо напрежение и ограничител на тока - в случая печка. Токът няма да зависи от акумулатора, а ще се тъпче принудително.
Недостатъци - не се следи нито напрежението на клемите на акумулатора, нито температурата му, нито дали кипи. Всичко е ръчно, т.е. ако се забрави или не се следи, може да стане беля. Освен това напрежението е високо и цялата верига е галванично свързана с мрежата - не е безопасно за работа, особено от неквалифицирани хора.
Не е ефективно - харчи излишна електроенергия, която се отделя под формата на топлина в печката.
Но ако е закъсал човек и е на зор, може да свърши работа инцидентно. Аз бих пуснал тока само през един диод, а не през грец, за да се намали кипенето, макар и за сметка на времето на зареждане. Дори някъде бях гледал схема, при която към акумулатора се свързва и някакъв товар, който леко го разрежда в полупериода, в който не се зарежда при еднопътно изправяне. Пак с цел да се намали кипенето, което е вредно за акумулатора.
|
| |
|
|
|