|
Тема |
Re: Зарядно устройство за автомобилен акумулатор [re: hidrazin4o] |
|
Автор |
F14Tomcat () |
|
Публикувано | 26.02.17 19:37 |
|
|
Само с един нагревател 800W тока на заряд е някъде около 2-2,5А в началото.
А в края колко ще е и защо да се променя тока? Това, което ще се промени в края е напрежението върху клемите на акумулатора, при положение, че акумулаторът сам по себе си е изправен.
Ето простите сметки:
800W/230V=3.48А приблизително.
230V/3.48A= 66 Ohm приблизително.
Значи съпротивлението на печката е 66 ома.
Като махнем напрежението на акумулатора и падовете в права посока на диодите, общо взето пренебрежими напрежения, и ако смятаме мрежовото за стандартното 230 волта, ще получим върху печката приблизително 215 волта.
215V/66Ohm= 3.26A прибл. А не 2-2.5А.
Нагревателите на печките се правят от материали с константно съпротивление, независещо или съвсем слабо зависещо от температурата. Това са например константан, нихром, кантал и т.н.
Та и в началото, и след началото, промяната в тока ще е практически никаква, да речем че акумулаторът е бил разреден в началото и е бил 12 волта, а след това е вече 13.8 или 14 волта. Тези 2 волта разлика са по-малко от 1% от напрежението върху печката, и промяната в тока ще е пренебрежима.
Съпротивлението на печката както казах няма да се промоени, значи и токът ще е почти същия, а и имайки предвид, че самото мрежово напрежение варира с времето, промяната с времето ще е минимална.
|
| |
|
|
|