Автомобилните, специално тези за фаровете са халогенни, затова имат по-дълъг живот, което всъщност е съмнително доколко е така.
Няма разлика дали захранваш с постоянен или променлив ток, когато е в установен режим. Наистина преходният процес при включване разказва играта на лампите.
Грешката на питащия е, че се оплита в погрешни разсъждения с този термойонен ток, който споменава. Реално има изпарение на волфрам от жичката при нейното нагряване. Токът протича едновременно по цялата дължина на жичката, тъй че няма посока, която той да задава на изпарението и е без значение посоката на тока, ако е постоянен, респективно дали е постоянен или променлив. Изпарението е по-интензивно от участъците с по-висока температура, а това са винаги участъците с най-голямо съпротивление. Т.е. там, където жичката е най-изтънена, там ще се нагрява най-силно и от там ще се изпарява най-интензивно, което ще доведе до още повече изтъняване, и т.н. докато не изгори окончателно. И това важи дори и за халогенните лампи, защото при тях има повторно отлагане на изпареното върху жичката, но повторното отлагане не е гарантирано равномерно, и в същите участъци, от които е изпарено.
|