|
Тема |
Re: Въздушна междина [re: Timo] |
|
Автор |
Chasing Rabbits (некой си) |
|
Публикувано | 20.12.14 07:33 |
|
|
Май ти е каша в главата.
Сърцевината на траловете се прави от мамили от силициеви ламарина с цел намаляване на загубите от вихрови токове в самите ламели.
Т.е. нужно е да имат висока магнитна проницаемост, и ниска електрическа проводимост. Има цял клас такива материали - магнитодиелектрици. Пример - ферити. Само че фериботите работят добре при малко по-високи честоти от 50Hz.
Също така трябва сърцевината да е от магнитно мек материал - т.е. да не се намагнитва, или иначе казано да има малко загуби от хистерезис.
Въздушна междина в траф или дросел се оставя ако има вероятност от постоянна съставка на тока - за да не се магнитна сърцевината и да не се измества работната точка по хистерезисния цикъл.
Но въздушната междина внася загуби от разсейване на магнитния поток, и както каза Диан, прави характеристиката мека, или падаща.
Разбирам какво му се ще на автора на темата, но идеята му е ясна, но не е състоятелността.
|
| |
|
|
|