Мисля, че в случая по-скоро се касае за ефект на "запушващия се диод"
Да, точно, така съм посочил и аз.
Това е и причината, мисля, при изправители с германиеви диоди, имащи много нисък праг, хеле пък при селеновите,( които освен това имат съпротивление в обратна посока измервано с килооми) да не се поставят такива кондензатори. Целта на тези допълнително сложени кондензатори, може би, е да няма отвесен или много стръмен заден фронт, който при реда на Фурие достига висшите хармоници с голяма амплитуда.
Относно втория дебатиран предмет - филтриращ/изглаждащ кондензатор и двамата основни участници са прави, но разликите идват разликата в годините.
Да, прагът не е така рязък там, особено за селеновите вентили, обратният им ток направо си е значителен в сравнение със силициевите диоди.
Капацитетът на p-n прехода на диода вече се променя, паралелно включеният кондензатор го увеличава, резонансната честота на образуваната паразитна верига намалява.
Така е с висшите хармоници.
В употреба с дросел вече направо си имаме LC-филтър. Същите дросели си ги има масово и сега.
ПП: Може и да бъркам терминологията или да съм написал някоя глупост, но ще ми простите - все пак съм само един продавач в плод и зеленчук и тези неща съм ги чел в популярната литература.
Като за продавач в плод и зеленчук си доста добре запознат с тези неща. Радвам се че има хора които влизат в тази материя само от литературата. Това са абстрактни неща, на човек му е вродено да опознава света и да се учи от това, което приема със сетивата си - зрение, слух. Всичко останало, което трябва да се разбере "по втория начин" (под втори начин имам предвид други неща!), вече създава някакво първосигнално чувство за сложност и в някои случаи - преднагласа за невъзможност по отношение на вникването в нещата (Аеее, това е много сложно, не е за мен, кой ги измисля тия глупости!, или нещо от рода). Първият път, когато прескочиш тази бариера, чувствата са смесени - щастие, повишено самочувствие, повече увереност, защо не и гордост със самия себе?!).
Всяко постижение в науката започва с опит и свършва с него.
|