По принцип в такава сервизна дейност (на изделия с документация) нещата би трябвало да са сравнително ясни - то си е разписано колко време отнема диагностиката и сътветно ремонта. Т.е. там би трябвало да има норматив и ако се спазва - да се получава пълна заплата, ако се работи по-бързо - може и бонуси и т.н.
Далеч по-сложно е ако фирмата е тип "намерих едни евтини неща в Китай, ще ги продам тройно в България, защото съм мого умен". Там работата става дебела, щото търговецът може да мъкне непрекъснато най-различни боклуци с най различни проблеми. И тогава вече няма да му е необходим "обикновен" сервизен специалист, а човек с много опит, железни нерви и много други качества, освен теоретичната подготовка. Такива хора, обаче, струват скъпо и обикновено обезмислят начинанието или поне тройната му печалба.
Не знам, но на мен ми се струват обидни тия 900 лева. За стартова заплата през изпитателен срок и то за ясно регламентирана и дефинирана работа може и да е подходяща, но за дейност, която изисква теоретични познания, опит, умения за работа с (ядосани) клиенти и т.н?
По принцип германците са сериозни и отговорни хора и ми се струва малко вероятно тези условия да идват от тях. Някак по ми прилича на нашенска история, дето някой е "добарал" работа, която не му се работи или не може да свърши и сега търси друг да му я свърши за 10% от цената. Но това ставаше преди двадесет години, когато имаше страшно много подготвени хора и никаква работа. Сега има много работа и твърде малко подготвени хора, които могат да я свършат. При това положение е нормално специалистите да взимат повече от авантюристите - просто така работи обществото.
А ако случайно наистина има човк с такива качества, навит да работи за 1000 моментално да ми се обади веднага. Сигурен съм, че ще изкарам поне 5 пъти повече пари от неговия труд бяз да го затрупвам с китайски неработещи боклуци
|